۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۷۷۵۷
کارشناس دینی:

قرآن و اهل بیت متقارن یکدیگر هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که اهل بیت(ع) مانند خورشید تابناک هستند که وجودشان مسیر را برای انسان روشن و نورانی می کنند، گفت: نشستن در کنار قرآن، نقصان و زیادی به همراه دارد که زیادی آن، معرفت است و نقصان آن نابودی مجهولات انسان است.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی کارشناس دینی یکشنبه شب در تکیه حضرت علی اکبر(ع) در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که امام سجاد(ع) از خداوند متعال درخواست بخشش گناهانی که موجب تغییر نعمت می شود را دارد، گفت: در دعای کمیل نیز از خداوند متعال درخواست می شود که تا گناهانی که نعمات را تغییر می دهد ببخشد.

 

وی افزود: ارتکاب گناه موجب کاهش روزی می شود، از این رو برخی از کم بودن روزی خود ناراضی هستند، درحالی که باید بدانند گناه موجب کم شدن روزی می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که امام سجاد(ع) 172 شاگرد را تربیت کرد، گفت: سعید ابن مصیب یکی از معروف ترین شاگردان امام سجاد است که از فهم، درک، تدبر و تفکر بالایی برخوردار بود و از عالمان زمان خود به شمار می رفت.

 

این کارشناس دینی، ابوحمزه ثمالی را از دیگر شاگردان معروف امام سجاد(ع) دانست و گفت: امام محمد باقر(ع) می فرماید هر کس می خواهد سلمان زمان مرا ببیند، در محضر ابوحمزه ثمالی بنشیند.

 

وی با اشاره به این که نزدیک شدن به اهل بیت(ع) موجب درک بیشتر نورانیت، معرفت و اخلاق آن بزرگان می شود، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) متقارن یکدیگر هستند.

 

به گفته وی، نشستن در کنار قرآن، نقصان و زیادی به همراه دارد که زیادی آن، معرفت است و نقصان آن در از بین رفتن مجهولات انسان است.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر این که اهل بیت(ع) مانند خورشید تابناک هستند که وجودشان مسیر را برای انسان روشن و نورانی می کند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید برخی به دنبال جلوگیری نور خدا هستند، اما غافل از این هستند که جلوی نور خورشید را نمی توان گرفت.

 

وی با اشاره به این که امام زمان(عج) می فرماید ما همواره از حال و احوال پیروان خود باخبر هستیم، گفت: ائمه اطهار(ع) نمایندگان خداوند بر روی زمین هستند تا ما را از جهالت بیرون آورند و به سعادت ابدی رسانند.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: در کتاب مکارم الاخلاق از خداوند متعال خواسته شده است که انسان را به قدری توانمند کند تا بتواند رفتار خوبی با کسانی که به او ظلم کرده اند داشته باشد و آنها را عفو کند./1307/202/ب3

ارسال نظرات