۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۷۸۹

ندای لبیک یا زینب در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی طنین انداز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری همایش رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی خبر داد.
حجت الاسلام جوانبخت، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان عصر امروز در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و چایپاره برگزار می شود.

 

وی افزود: سعی شده است با استفاده از ظرفیت های هیأت های مذهبی، بسیج خواهران، حوزه های علمیه خواهران، دانش آموزان و دانشجویان این همایش با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار برگزار شده و شعار لبیک یا زینب در امامزادگان و بقاع متبرکه طنین انداز شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: امامزادگان غریب حسن ارومیه، برگشاد سلماس و تاج الدین علی میاندوآب، بقعه شیخ نوایی خوی و تکیه حمزیان چایپاره اماکن مقدس است که همایش رهروان زینبی در آنجا برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی دعوت از قاریان ممتاز استانی و کشوری، حضور خطبا و سخنرانان، شعرای آئینی و مداحان مطرح استانی را ازجمله برنامه های همایش رهروان زینبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خواند.

 

وی گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا(مادران، خواهران، همسران و فرزندان شهدا) و همچنین امضای میثاق نامه در طوماری 50 متری از دیگر برنامه های همایش رهروان زینبی در آذربایجان غربی است.

 

حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری همایش رهروان زینبی خیمه های معرفت با غرفه های پاسخگویی به شبهات شرعی، عفاف و حجاب، مشاوره وقف با حضور کارشناسان بانوان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه فعال می شود.

 

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام سجاد در بقاع متبرکه شاخص آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: همزمان با شب دوازدهم محرم مصادف با شب سوم شهادت امام حسین(ع) و یارانش مراسم عزاداری حضرت سجاد(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار شد.

 

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: عزاداری شهادت حضرت سیدالساجدین (ع) در 11 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان با حضور سخنران و مداحان بنام شهرستانی برگزار شد.

 

ثبت 6 وقف جدید همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی 7 وقف جدید در شهرستان های این استان به ثبت رسید.

 

وی گفت: سهم شهرستان شوط سه وقف، شاهیندژ دو وقف، سردشت و بوکان هر کدام یک وقف است که با نیت توسعه و احداث مسجد به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام جوانبخت با بیان این که امسال در مجموع 83 وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شده است، گفت: شوط با 14 موقوفه، شاهیندژ11 موقوفه، میاندوآب 8، ماکو 7 موقوفه و تکاب، چالدران، خوی و سلماس با 5 موقوفه شهرستان های برتر در ثبت موقوفات جدید در سالجاری است./936/302/ب1

ارسال نظرات