۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۸۰۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل خبر داد؛

اعزام 90 مبلغ و مبلغه دینی در شهرستان آران و بیدگل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: در دهه نخست محرم، 90 مبلغ و مبلغه دینی از سوی این اداره به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام شدند.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: از 90 مبلغ و مبلغه 22 مبلغ از دفتر تبلیغات استان قم و اصفهان اعزام شدند و 15 مبلغ بر اساس درخواست مبلغان از طریق سامانه اینترنتی جامع اعزام مبلغ(سجام) و مابقی به صورت خودگردان و با هماهنگی حوزه های علمیه شهرستان به هیئات مذهبی و مراکز دینی و مساجد اعزام شدند.

 

وی با اشاره به فعالیت چهار حوزه علمیه در شهرستان آران و بیدگل و 11 حوزه در منطقه کاشان و روحانی پرور بودن این منطقه افزود: در دهه نخست محرم، 11 استان کشور نیز پذیرای مبلغان اعزامی از طرف اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بوده‌اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: بیشتر این اعزام ها به شهرستان های بم، کرمانشاه، ذرّین دشت، بهبهان، کبودرآهنگ، دهلران، دهدشت و رفسنجان انجام شده است.

 

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: با درخواست روحانیان راقب برخی مساجد شهرستان برای اعزام به مناطق محروم کشور در ایام محرم، با کمبود روحانی برای اقامه نماز در برخی مساجد مواجه شدیم که با هماهنگی و همکاری حوزه های علمیه، مبلغین دینی بومی، جایگزین مبلغین اعزامی شدند.

 

حجت الاسلام مردان، برگزاری گفتمان های دینی در قالب طرح همیار محرم با حضور 10 مبلغ دینی اداره تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه های این اداره ویژه دانش آموزان در ایام محرم دانست و افزود: در قالب این طرح، 25 گفتمان دینی با موضوع ترویج فرهنگ عاشورا در مدارس شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل اجرا شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در ادامه یاد آورشد: 20 روحانی طرح هجرت و مستقر اداره تبلیغات اسلامی نیز در ایام محرم در روستاها به تبلیغ و هدایت برنامه های دینی پرداختند.

 

به گفته وی، حضور در هیئات مذهبی و تبیین قیام امام حسین(ع) و اهداف نهضت عاشورا، نظارت و هدایت عزاداری‌ها، پرهیز از آسیب های عزاداری، خرافه ‌پرستی، تبیین مباحث امر به‌ معروف و نهی از منکر، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره از مهم ترین فعالیت‌های مبلغان دینی در مناطق تبلیغی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تکایا و هیئت‌ها، مجالس عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان نیز برگزار شد، یادآور شد: برخی هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای امامزادگان از گذشته اقدام به دعوت سخنرانان برجسته از قم می کردندکه این موضوع امسال نیز انجام شده و مردم علاوه بر بهره مندی از روحانیان بومی، از سخنرانان توانمندی که از بیرون شهرستان دعوت شده‌اند استفاده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: اعزام مبلغین در دهه نخست محرم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: اقامه نماز جماعت، ایراد سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخ گویی به پرسش های شرعی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی، اجرای گفتمان های دینی و اجرای برنامه های اوقات فراغت از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در مناسبت های مختلف است./1307/202/ب3

ارسال نظرات