۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۸۲۵
استاد حوزه علمیه:

آشنایی مردم با معارف دین به برکت وجود حضرت زینب و امام سجاد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در واقعه کربلا یزید به نام دین علیه امام حسین(ع) جنگید، گفت: پس از واقعه کربلا، به برکت وجود حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مردم با مفاهیم اصلی دین آشنا شدند.
برگزاري همايش رهروان زينبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمد نیازی، از اساتید حوزه علمیه قم، ظهر امروز در همایش رهروان زینبی که در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) در حادثه کربلا نقش مؤثری داشت.


وی با بیان این که نخستین نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا نصایح این بانو به حضرت سجاد(ع) است، افزود: وقتی امام سجاد(ع) پیکرهای غرقه به خون امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا را مشاهده کرد شروع به بی‌تابی کرد که حضرت زینب(س) او را دل‌داری داد و آرام کرد.


حجت الاسلام نیازی با اشاره به این که حضرت زینب(س) خطاب به امام سجاد(ع) فرمودند اگر شما خود را در این مصیبت از پا درآورید چه کسی امام خواهد شد، عنوان داشت: سخنان حضرت زینب(س) بیان‌گر مقام و عصمت صغرای بزرگ بانوی دشت کربلا است.


وی با تأکید بر این که بانوان باید از حضرت زینب(س) درس بگیرند، ابراز داشت: بانوان باید بر قرائت دعای توسل و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و خواندن حمد مداومت داشته باشند.


این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بانوان و لایی و زینبی نباید به برگزاری این همایش یک روزه اکتفا کنند بلکه باید در مسیر حضرت زینب گام بردارند.


حجت الاسلام نیازی خاطرنشان کرد: این مراسم های عزاداری که به یاد ائمه برگزار می‌شود، باید نتیجه آن درس گرفتن و الگو گرفتن بانوان جامعه باشد.


وی با اشاره به وقایع تلخ و ناگواری که بر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گذشت، افزود: روی دادن این وقایع برای این بود که معارف شیعه به دست ما برسد.


این استاد حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: ما باید با تأمل در واقع تاریخ و توسل به ائمه(ع) از وقایع تاریخی درس اخلاقی بگیریم.


حجت الاسلام نیازی با اشاره به این که در دوران امام حسین(ع) مردم به‌نام دین در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند یزید خود را جانشین پیامبر معرفی کرده بود، یادآور شد: امام حسین(ع) در نظر مردم کسی بود که علیه دین خروج کرده بود و فتوا دادند که بر مردم واجب است علیه او بجنگند و این‌چنین بود که واقعه کربلا روی داد.


وی با بیان این که به برکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مردم با مفاهیم اصلی دین آشنا شدند، افزود: افشاگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مجلس یزید و عبیدالله بن زیاد موجب شد مردم به واقعیت‌ها پی ببرند.


این کارشناس مذهبی افزود: زمانی که امام سجاد(ع) در حالی‌که به غل و زنجیز بسته شده بود وارد دروازه کوفه یا شام شد مردی از او حال و روزش را پرسید، امام زین‌العابدین جواب داد ما پیروز هستیم اگر الان به غل و زنجیر کشیده شده‌ایم برای این است که دین آزاد شود.


واقعه کربلا جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت
حجت الاسلام نیازی با بیان این که واقعه کربلا جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت، ادامه داد: پس از واقعه کربلا دیگر کسی جرأت نداشت به نام دین علیه ائمه‌اطهار(ع) اقدام کند.


وی عنوان داشت: کربلا اصل دین را به ما یاد داد و اکنون نیز بسیاری از احکام دین در خدمت امام زمان(عج) است که با ظهورش برای مردم اعلام می‌شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات