۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۹۷۸۳۹
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان مطرح کرد؛

پیروی از سیره و منش اهل‌بیت تنها راه مقابله با دسیسه‌های دشمنان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) را راه نجات و رستگاری جامعه دانست و گفت: برای مقابله با دسیسه‌های دشمن باید از سیره و سنت اهل بیت(ع) پیروی کرد.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در همایش رهروان زینبی که در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: واقعه کربلا برای ما درس‌های فراوانی دارد که باید از آنان الگو گرفت.

 

وی با بیان این که اگر حضرت زینب‌ کبری(س) نبود وقایع کربلا آن‌گونه که به‌وقوع پیوسته بود و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش به جهانیان معرفی نمی‌شد، افزود: اگر حضرت زینب(س) نبود، یزید و یزیدیان موفق می‌شدند برای همیشه نام و یاد امام حسین(ع) و کربلا را خاموش کنند.

 

حجت‌الاسلام عباس زاده وجود حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی حادثه عظیم کربلا را بسیار مؤثر دانست و یادآور شد: خطبه‌ها و سخنرانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد توانست با گذشت بیش از 1400 سال از واقعه کربلا، این واقعه همچنان زنده بماند.

 

وی عنوان داشت: مهم ترین درسی که از واقعه عاشورا می توان گرفت این است که از نقش زنان و بانوان در جبهه حق می‎توان استفاده صحیح کرد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که اگرچه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به‌‍ ظاهر به‌ عنوان اسرای کربلا به اسارت برده شدند، ادامه داد: دشمن خیال می‌کرد با این اسارت آن‌ها را تحقیر می‌کند اما وجود آنان در انتقال پیام عاشورا مؤثر بود.

 

وی با بیان این که حضرت زینب(س) به‌ عنوان بانویی با فضیلت پس از ائمه معصوم بالاترین مقام را دارد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) چون خدا در نظرش بزرگ بود، هر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد را در مقابل مقام و بزرگی خدا کوچک می‌دانست.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که حضرت زینب(س) با تکیه بر توکل به خداوند توانست پیام انقلاب امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برساند، ابراز داشت: خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) پایه‌های حکومت یزید و عبیدالله را متزلزل کرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که بانوان جامعه ما باید زینبی باشند، افزود: بانوان ولایی و زینبی باید عرصه را بر بانوان بی‌حجاب و بدحجاب تنگ کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) را راه نجات و رستگاری جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: برای مقابله با دسیسه‌های دشمن باید از سیره و سنت اهل بیت(ع) پیروی کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات