۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۹۷۸۵۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

تببین جایگاه امامت حماسه حضرت زینب پس از واقعه عاشورا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا تکمیل کننده رسالت همه انبیای الهی بودند، گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مهم‌ترین نقش را در تکمیل ابعاد واقعه کربلا داشتند.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم الهی پور ظهر امروز در مراسم پیامبران کربلا در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)با تأکید بر اینکه واقعه کربلا واقعه ای عظیم و فراموش نشدنی در طول تاریخ بشریت است، گفت: نهضت عاشورا شامل دو مرحله اصلی بود که مرحله اول آن از زمان خلقت آدم و رسالت اولین پیامبر(ع) شروع و در عصر عاشورا خاتمه یافت.

 

وی افزود: خداوند هدف از خلقت انسان را رسیدن به عبودیت و بندگی خود عنوان کرده و 124 هزار پیامبر را برای جامع عمل پوشاندن به این هدف در زمین مبعوث کرده است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه پیامبران الهی سه رسالت مشترک داشتند اول اینکه مردم را با توحید و یکتا پرستی آشنا کنند، دوم اینکه معاد را برای انسان روشن کنند تا انسان درک کند که زندگی انسان به چند روز زندگی در این دنیا محدود نیست و چون دنیا ظرفیت و گنجایش کیفر و پاداش انسان را ندارد و سوم اینکه اثبات نبوت خود با آوردن معجزات و نشانه های الهی برای مردم تا آنها را به پیامبری بپذیرند.

 

خانم الهی پور اظهار کرد: از میان پیامبران الهی پنج تن رسالت جهانی داشتند که حضرت محمد (ص) به عنوان خاتم الانبیا و تکمیل کننده رسالت هر چیزی را که انسان برای رسیدن به بندگی خداوند و مقام خلیفه الهی نیاز داشت را برای بشر به روی زمین آورد.

 

خانم الهی پور با اشاره به اینکه همه انبیای الهی برای رفع گرفتاری های خود خدا را به اهل بیت پیامبر(ص) قسم می دادند، گفت: این موضوع نشانه عظمت جایگاه ائمه(ع) است.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا تکمیل کننده رسالت همه انبیای الهی بودند و نه تنها مردم را به هدایت و بندگی خداوند فراخواندند بلکه خود و خانواده اش را در راه این دعوت فدا کردند، افزود: مرحله اول نهضت امام حسین(ع) و رسالت انبیای الهی در عصر عاشورا با شهادت امام (ع) و یاران با وفای ایشان به پایان رسید.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در دوران امامت امام حسین(ع) بنی امیه چنان ذهنیت منفی نسبت به اهل بیت(ع) ایجاد کرده بود که مردم حکم کشتن امام حسین(ع) را از قاضی مسلمین دریافت کردند، یادآور شد: مهمترین مرحله نهضت امام حسین(ع) را بعد از ظهر عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) آغاز کردند و این پیام که مسیر بندگی جز با تمسک به اهل بیت(ع) طی نمی‌شود را برای همه اهل عالم ابلاغ کردند./968/پ202/ی

ارسال نظرات