۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۹۷۸۵۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ توزیع سه هزار جلد کتاب«انا قتیل العبره» در بین نماز گزاران ظهرعاشورا، فعالیت ۱۲ هیأت مذهبی اتباع خارجی دردهه اول محرم ۱۴۳۷ هجری قمری در شهریار، برگزاری ۵۰ گفتمان دینی همیار محرم در کاشان، اجرای طرح مهر محرم در ۳ شهر ۲ بخش و ۷ دهستان شهرستان تویسرکان، برگزاری ۷۵ گفتمان دینی در مدارس دهاقان به مناسبت دهه اول محرم از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب، با اعلام  این خبر گفت: به مناسبت عاشورای حسینی، 3000 هزار کتاب با عنوان «انا قتیل العبره» در بین نماز گزاران ظهرعاشورا توزیع شد.

 

این کارشناس، با هدف تشویق هیئات مذهبی  برای حفظ شعائرعاشورا، تعداد 3000 هزار کتاب باعنوان «انا قتیل العبره» دربین نماز گزاران ظهر عاشورا توزیع شد.

 

وی، افزود: کتاب «انا قتیل العبره» به تالیف اصغرغلامرضائی، با محتوای فضیلت گریه برمصائب اهل بیت در بین نمازظهرعاشورا توزیع شد.

 

فعالیت 12 هیئت مذهبی اتباع خارجی دردهه اول محرم 1437 هجری قمری در شهریار

مرتضی نثاری، کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار از فعالیت 12 هیئت مذهبی اتباع خارجی، در دهه اول ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

 

نثاری، تصریح کرد: در آستانه ماه محرم الحرام 1437 هجری قمری و ایام سوگواری سید سالار شهیدان ابااعبدالله الحسین (ع) و پس از هماهنگی با تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مبنی بر صدور مجوز موقت برای هیئات مذهبی اتباع خارجی، و با انجام بررسی های لازم توسط شورای هیئات مذهبی شهرستان، برای 12 هیئت مذهبی اتباع خارجی در این شهرستان، مجوز فعالیت موقت 10 روزه صادر شد.

 

وی، در خاتمه متذکر شد: صدور مجوز موقت فقط شامل هیئات مذهبی اتباع بیگانه می‌شود که دارای روحانی ثابت بوده، در سنوات قبل فعالیت داشته و دارای پرونده هستند و شامل هیئات مذهبی جدید التأسیس نمی شود.

 

برگزاری 50 گفتمان دینی همیار محرم در کاشان

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) 50 گفتمان دینی در قالب طرح همیار محرم در 10 مدرسه کاشان برگزار شد.

 

وی افزود: این گفتمان ها به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری اداره آموزش و پرورش با حضور 10 استاد خطابه از مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان اصفهان برگزار شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به شیوه متفاوت برگزاری این گفتمان ها نسبت به گذشته خاطر نشان کرد: در این طرح هر یک از مبلغان دینی به یکی از مدارس اعزام و گفتمان های دینی را به صورت کلاس به کلاس در تمامی کلاس های آن مدرسه و با استفاده از وسایل کمک آموزشی چند رسانه ای و به شیوه خطابه گویی اجرا کردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در این برنامه ها، اساتید در دو موضوع لذت در قیام عاشورا و تحلیل موضوع لذت‌طلبی در راستای نیازهای جوانان و رویکرد اسلام به آن به اجرای گفتمان دینی پرداختند و در پایان به پرسش ها و شبهات دانش آموزان پاسخ دادند.

 

وی تصریح کرد: پیش از این نیز طرح گفتمانی همیار غدیرهمزمان با ایام غدیر در 58 دبستان دخترانه شهرستان برگزار شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تاثیر گفتمان های دینی را در فرهنگ سازی و تثبیت اعتقادات نسل جوان بویژه قشر دانش آموزی سازنده خواند و افزود: حضور روحانیون و کارشناسان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.

 

اجرای طرح مهر محرم در 3 شهر 2 بخش و 7 دهستان شهرستان تویسرکان

رضا شریفی راد 30 مهر94 در مصاحبه با هفته نامه ندای توی، گفت: در این طرح ائمه جماعات مساجد، مبلغان مستقر و طرح هجرت وفعالان مذهبی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در زمینه شناسایی نمازگزاران بی بضاعت و نیازمندان آبرومند و معرفی به جمعیت هلال احمر این شهرستان برای کمک های مالی و نیز آموزش کمک های اولیه به شکل رایگان همکاری می‌کنند.

 

گفتنی است طرح مهر محرم وسژه دهه اول محرم الحرام در 3 شهرتویسرکان، فرسفج و سرکان، 2 بخش قلقلرود و مرکزی و 7 دهستان کرزانرود، سیدشهاب، قلقلرود، کمالرود، حیقوق النبی، میانرود و خرم رود شهرستان تویسرکان در طول دهه اول ماه محرم 1337 هجری قمری در حال اجرا می باشد.

 

برگزاری 75 گفتمان دینی در مدارس دهاقان به مناسبت دهه اول محرم

حجت‌الاسلام مرتضی سعیدی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان در گفتگویی اعلام داشت: به مناسبت دهه اول محرم به مدت 5 روز از شنبه 25 مهرماه الی چهارشنبه 29 مهرماه با هماهنگی خوب آموزش و پرورش شهرستان در مدارس شهرستان دهاقان 75 گفتمان دینی با موضوعات آشناکردن دانش آموزان ابتدایی با حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة"، دوستی با اهل بیت (ع)  و برای دانش آموزان دبیرستان مسائل اعتقادی، اصول و فروع دین، احکام، مهدویت و آخرالزمان و آشنایی با سیره امام حسین (ع) برگزار شد./1325/ت303/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات