۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۷۸۷۵
استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا:

اهل بیت خود را مدیون امام حسین می دانند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهرضا گفت: اقدامی که حضرت اباعبدالله انجام داد و مصائبی که برای ایشان پیش آمد، در تاریخ بی نظیر بوده و نمونه ای نداشته است؛ اقدام آن حضرت سبب شده که همه عبد به معنای مرید آن حضرت باشیم.
حرم کريمه اهل بيت غرق در ماتم و عزا در سالروز شهادت امام باقر(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله قاسمی، استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا، عصر امروز در مسجد امام حسین(ع) شهر منظریه شهرضا با اشاره به نامه امام زمان(عج) به قاسم بن علاء همدانی، وکیل امام حسن عسگری(ع) در یمن، عنوان کرد: در آن نامه امام زمان(عج)، از امام حسین(ع) تحت عنوان مولا یاد می کند، زیرا کسی که همه ما را از کفر و ارتداد نجات داد در واقع آزاد کننده ما است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قیام عاشورا واقع نمی شد، دین اسلام تحریف، و انسان ها در ظلالت و گمراهی آشکار فرو می رفتند.

استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا با اشاره به لقب ثارالله برای امام حسین(ع) اظهار کرد: امامان معصوم را از نسل ایشان هستند، شفا در تربت ایشان قرار داد، و به تصریح امام زمان(عج)، رستگاری در همراهی با حضرت اباعبدالله(ع) است، و این بهایی است که خداوند در برابر خون امام حسین(ع) به ایشان عطا کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: تربت امام حسین(ع) دو اثر ظاهری و معنوی دارد، و بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، تربت کربلا شفای هر درد و باعث ایمنی از هر خوفی می شود، و از نظر معنوی سجده بر تربت کربلا باعث قبولی عبادت خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: برکات و فضائل امام حسین(ع)، نافی فضائل سایر ائمه نیست، اما بنا به قول صریح امام صادق(ع) ویژگی های معنوی آن حضرت ویژه و برتر است.

 

استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا تأکید کرد: امام حسین(ع) تمام هستی خود را خالصانه برای رضای خدا فدا کرد، و در برابر آن به درجاتی رسید که در دنیا و آخرت بی نظیر است.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تباکی و اشک ریختن برای امام حسین(ع) در کنار تمام فضائلی که برای افراد دارد، نشانه ای است برای حفظ شعائر دینی و در طول تاریخ پیام واقعه عاشورا با اینگونه اقدامات منتقل شده است.

 

وی در پایان، گفت: گفت: اقدامی که حضرت اباعبدالله انجام داد و مصائبی که برای ایشان پیش آمد، در تاریخ بی نظیر بوده و نمونه ای نداشته است؛ اقدام آن حضرت سبب شده که همه عبد به معنای مرید آن حضرت باشیم./868/202/ب3

ارسال نظرات