۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۸۷۸

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ ندای لبیک یا زینب بانوان در امامزادگان تهران، عامل پیروزی انقلاب اسلامی الگوگیری از عاشورا بود، 10 بقعه متبرکه همدان امروز میزبان تجمع بزرگ رهروان زینبی، برگزاری مراسم بزرگداشت حسن دانش با حضور «محمود شحات‌انور»، برگزاری همایش رهروان زینبی در 18 امامزاده کرمان از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بزرگ رهروان زینبی صبح امروز دوشنبه 4 آبان در امامزاده صالح (ع) با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

 

در این مراسم، حائری‌زاده، استاد دانشگاه با بیان این‌که «در شخصیت حضرت زینب (س) چند نکته شاخص وجود دارد» اظهار کرد: حضرت زینب (س) خواهر 6 شهید، مادر 2 شهید و عمه چند شهید است. شهادت در خانواده حضرت زینب (س) موج می‌زند. حضرت زینب زیباترین عبادت و نمازش را در شب یازدهم ماه محرم انجام داد.

 

این استاد حوزه یادآور شد: یک زن مسلمان باید همچون حضرت زینب (س) روح حماسی داشته باشد. حضور بانوان ما امروز در این همایش و تجمع بزرگ نشان از آن دارد که هنوز و تا ابد پیام حضرت زینب (س) برای بانوان و جهانیان ماندگار است. بانوان ما هم باید همچون حضرت زینب (س) با ولایت حرکت کنند.

 

وی گفت: حضرت زینب قهرمان بود، اگر ایشان نبود رسالت کربلا و پیام آن به گوش جهان و آیندگان نمی‌رسید. زینب (س) قیام عاشورا را به جهان معرفی کرد و در سخت‌ترین شرایط ذره‌ای گریه نکرد. وقتی نماز شب یازدهم را به جای آورد نشسته نماز را اقامه کرد چون توان ایستادن نداشت، ولی ذره‌ای گله و شکایت نکرد. ایشان فرزندانش را طوری تربیت کرده بود که هرگز در مقابل دشمنان آخ هم نگفتند.

 

این استاد حوزه یادآور شد: حضرت زینب (س) شاگرد دانشگاه حضرت فاطمه (س) بود. درسی که بانوان ما باید از حضرت زینب (س) بگیرند این است که همواره ایشان مطیع امر ولایت بود و بهترین همسرداری را داشت. ارتباط عاطفی زینب کبری (س) با همسرش باید برای جامعه امروز ما الگو باشد نه اینکه دادگاه‌های ما پر باشد از طلاق.

 

حائری‌زاده افزود: برای تدریس دانشگاه‌ها باید از آیتم‌های مدیریتی حضرت زینب (س) در کربلا بهره ببریم. ایشان در آن روز تاریخی بهترین مدیریت را بر کودکان و اسرا داشت. آن زمان آل ابوسفیان و بنی‌امیه حاکم بودند و علیه شیعیان برنامه‌هایی داشتند و امروز هم داعش و تکفیری‌ها هستند که از طرف صهیونیست‌ها تغذیه می‌شوند تا شیعیان را نابود کنند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که «برای زینبی شدن باید کارهایی در جامعه صورت بگیرد» گفت: از جمله آنها این است که مادران باید برای تربیت فرزندانشان وقت بگذارند و آنها را با مجالس امام حسین (ع) آشنا کنند. آشنایی فرزندان با مجالس شهدا برکاتی را برای تربیت نسل‌ها به همراه دارد و دنیا و آخرت فرزندان تأمین می‌شود. زینب (س) در پاسخ به سخن یزید زیباترین جمله را به زبان آورد و آن این بود که«ما رأیت الا جمیلا» و این بهترین پیام حضرت زینب (س) از عاشورا بود.

 

براساس این گزارش، در این همایش ندای "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب" بانوان در امامزاده صالح (ع) طنین‌انداز شده بود و در این مراسم دانش‌آموزان دبیرستان‌های مخلف حضور داشتند. همچنین در این همایش مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

 

عامل پیروزی انقلاب اسلامی الگوگیری از عاشورا بود

آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی، از مدرسان حوزه علمیه در جمع خادمان همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 11 سال متوالی کار بزرگی است که با تلاش خادمان این امر محقق شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عنایت صاحب مراسم موجب برگزاری مطلوب این برنامه شده است، تصریح کرد: دشوارترین لحظه برای امام حسین (ع) شهادت حضرت علی اصغر (ع) بود.

 

آیت‌الله حسینی‌زنجانی با اشاره به اینکه عاشورا واقعه تاریخی بوده که حاوی درسی مهم برای همگان است، گفت: امام حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

 

این استاد علوم دینی و قرآنی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نیز برای احیای امر به معروف و نهی از منک قیام کردند و واقعه تاریخی عاشورا اتفاق افتاد، اضافه کرد: همین وقایع عاشورایی الگویی برای سایر انقلاب‌ها شد.

 

آیت‌الله حسینی‌زنجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از واقعه عاشورا بود و به همین علت موفق شد، تصریح کرد: عاشورا درس بزرگی برای همگان داشت که باید آن را در زندگی کاربردی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در زمان انقلاب به نام امام حسین (ع) مردم را به همکاری در برپایی انقلاب اسلامی دعوت کرد، گفت: پس از آن نیز در هشت سال دفاع مقدس با یاری خداوند و همچنین به نام امام حسین (ع) رزمندگان در صحنه‌های جنگ حاضر شده و از کشور دفاع کردند.

 

وی یکی دیگر از رموز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ولایتمداری مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم تاکید بسیاری بر پیروی از ولایت فقیه شده است.

 

آیت‌الله حسینی‌زنجانی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز وظیفه همگان پیروی از ولایت فقیه است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در آخرین سفر حج خود، امام علی (ع) را به عنوان امام معرفی کردند تا به مردم درس ولایت‌مداری دهند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز رمز موفقیت کشور در پیروی از ولایت فقیه است، تصریح کرد: بر همگان واجب است که از ولی فقیه پیروی کنند.

 

امسال نیز مطابق 11 سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار شد، برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم 6 هزار لباس دوخته شده و در بین نوزادان توزیع شد.

 

همچنین در کنار برگزاری این همایش نمایشگاهی از شهدای منتسب به حضرت علی اصغر (ع) برگزار شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

 

 10 بقعه متبرکه همدان امروز میزبان تجمع بزرگ رهروان زینبی

حجت الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش 10 بقعه همدان میزبان بانوان عاشورایی خواهد بود و این مراسم امروز ساعت 15:30 در بقعه متبرکه امامزاده عبدا... (ع) همدان برگزار می شود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان هدف از این تجمع را تجدید میثاق بانوان عاشورایی با حضرت زینب(س) و پیروی از راه و مسلک ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: این مراسم سومین تجمع بزرگ رهروان زینبی در سال های اخیر در همدان است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم در آستان مقدس امامزاده عبدا...(ع) همدان، اظهار داشت: در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا سخنرانی و مداحان به مرثیه سرائی خاندان آل ا... خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام کاروند یادآورشد: در تجمع بزرگ رهروان زینبی در بقاع متبرکه همدان میثاق نامه ای برای تجدید بیعت دوباره بانوان عاشورایی با عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) توسط بانوان شرکت کننده در مراسم به امضاء خواهد رسید.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان با اشاره به اینکه این تجمع در شهرستان رزن در 3 بقعه، در ملایر 2 بقعه و در سایر شهر های استان برگزار خواهد شد و  بانوان ولایی به تاسی از بانوی پیام آور کربلا، به اقامه سوگواری خواهند پرداخت.

 

برگزاری مراسم بزرگداشت حسن دانش با حضور «محمود شحات‌انور»

پنجمین محفل انس با قرآن و عترت موسسه قرآن و عترت امام صادق (ع) صادقیه اردکان با عنوان مراسم بزرگداشت «حسن دانش» قاری بین‌المللی قرآن کریم کشورمان که در فاجعه منا به دیدار حق شتافت، با حضور «محمود شحات‌انور» قاری برجسته مصری برگزار می‌شود.

 

در این محفل نورانی که پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه مصادف با نیمه ماه محرم با اجرای هادی صلح‌جو در حسینیه بازارنو شهرستان اردکان استان یزد برگزار می‌شود، «سیدکریم موسوی» مبتهل برتر کشور نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.

 

براساس این گزارش ، این مراسم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ، شهرداری ، شورای شهر و هیئت امنای حسینیه بازار نو این شهر برگزار می شود.

 

حسن دانش قاری بین المللی قرآن کریم متولد 1365 در یزد و دارای دو فرزند بود که امسال در مسابقات بین‌المللی کشورمان موفق به کسب رتبه نخست شد و به واسطه این برتری به حج تمتع اعزام شد اما متأسفانه در فاجعه منا به دیدار حق شتافت.

 

برگزاری همایش رهروان زینبی در 18 امامزاده کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اعلام این خبر گفت: همزمان با روز 12 محرم الحرام، سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) با حضور بانوان بسیجی و حسینی، همایش سراسری رهروان زینبی با شعار" لبیک یا زینب" (س) در آستان امامزادگان شاخص کرمان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان هدف از برگزاری این همایش را تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) ، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه و تجلیل از مادران شهدا عنوان کرد و گفت: قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه های مهم این همایش است. وی با اشاره به برگزاری سراسری این همایش در آستان اماکن متبرکه شاخص کشور متذکر شد: این همایش در ساعت 15:30 دقیقه امروز 4 آبان ماه در جوارآستان 18 امامزاده شاخص استان کرمان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فاطمی تاکید کرد:این همایش با سخنرانی روحانیان برجسته استانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود./1325/ت303/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات