۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۸۸۰
نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در قم مطرح کرد؛

ضرورت تربیت الگوهای دینی در رشته‌های ورزشی

خبرگزاری رسا ـ نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در هیأت فوتبال قم با تأکید بر لزوم ساماندهی کردن ورزش طلاب حوزه علمیه گفت: امروزه الگوی جوانان جامعه از میان ورزشکاران مطرح دنیا انتخاب می شود؛ اگر این الگوی جوانان، افرادی مذهبی باشند، حاشیه های جامعه ورزشی حل می شود.
محمد گرمابدشتي

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی، نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در هیأت فوتبال استان قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به راه‏کارهای ترویج ورزش و سلامت در مدارس علمیه پرداخت و گفت: ورزش در حوزه های علمیه و میان طلاب باید ساماندهی شود.

 

وی ادامه داد: علما و روحانیون از سال های گذشته به ورزش می پرداختند؛ امروزه باید برای ورزش طلاب در هر مدرسه علمیه به صورت مجزا مربیان مجرّب ورزشی اختصاص داده شود؛ با این نوع ساماندهی، طلبه هایی که در رشته های مختلف استعداد دارند شناسایی می شوند و زیر نظر مربیان مربوطه، به طور تخصصی آموزش می بینند.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی سفارشات بزرگان دین درباره ورزش را عامل مهمی در ایجاد انگیزه طلاب به ورزش دانست و ادامه داد: سفارش بزرگانی همچون امام خمینی(ره) درباره ورزش که فرمودند، من ورزشکار نیستم؛ ولی ورزشکاران را دوست دارم و رهبر معظم انقلاب که فرمودند، جوانان باید دنبال تحصیل، تهذیب و ورزش باشند، با استقبال طلاب حوزه علمیه همراه بوده است.

 

نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در هیأت فوتبال استان قم درباره ویژگی و تأثیر ورزش در روحیه طلاب و جوانان ابراز کرد: افرادی که پیوسته به فعالیت های ورزش می پردازند، از روحیه ای شاداب برخوردار هستند و این شادابی در فهم بهتر دروس کمک می کند؛ ورزش و نرمش صبحگاهی، در اخلاق و رفتار طلاب و جوانان نیز تأثیرگذار است.

 

وی از انتصاب نماینده هیأت فوتبال قم درپردیسان خبر داد و اظهار داشت: کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم در جلسه ای که با امام جمعه پردیسان داشتند، قرار شد نماینده ای از هیأت فوتبال قم در شهر پردیسان منصوب شود تا ورزش جوانان و طلاب را در زمینه فوتبال و فوتسال، پیگیری و ساماندهی کند.

 

برگزاری دوره مربی گری فوتبال برای طلاب

استاد حوزه علمیه قم درباره اقدام هیأت فوتبال قم تصریح کرد: باید تلاش شود تا مربیان و داوران متدین وارد ورزش شوند؛ در صورت موفقیت در این زمینه، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ورزشی حل می شود؛ بنا به درخواست اداره سلامت بدنی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، کلاس های مربی گری فوتبال برای طلاب از سوی هیأت فوتبال قم برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به الگو شدن ورزشکاران در جوامع تصریح کرد: امروزه جوانان در بسیاری از جوامع جهانی، الگوهای خود را از میان ورزشکاران مطرح دنیا انتخاب می کنند و نوع پوشش و رفتار خود را از آن ها الگو می گیرند؛ الگوهای ورزشی ما اگر مذهبی باشند، تأثیر خوبی بر جوانان می گذارند؛ خوشبختانه فوتبال قم در زمینه فرهنگی بسیار فعال است.

 

نماینده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشور در هیأت فوتبال قم ادامه داد: کمیته اخلاق قم تلاش کرده تا تمام بازی هایی که قم میزبان آن است، به گونه ای برگزار شود که هنگام ملکوتی اذان، در بین دو نیمه واقع شود و زمان کافی برای خواندن نماز برای حاضرین در ورزشگاه باشد؛ امام جماعت نیز برای اقامه نماز جماعت در ورزشگاه، حاضر می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم استقبال از نماز جماعت در ورزشگاه قم را کم نظیر دانست و اظهار داشت: وقتی تماشاگران یک مسابقه فوتبال در قم در بین دونیمه، مشاهده می کنند که مربی و بازیکنان تیم فوتبال مورد علاقه شان مشغول به نماز خواندن هستند، تأثیری بر آنها می گذارد که یک طلبه حوزوی نمی تواند به این شیوه بر آنها تأثیر بگذارد؛ بارها مشاهده شده که نماز جماعت به قدری شلوغ می شود که جای کافی برای نمازگزاران نیست./840/ت301/س

 

ارسال نظرات