۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۹۵۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

تاریخ هنوز نقش حضرت زینب در کربلا را درک نکرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نوین با بیان این‌که حضرت زینب(س) نمونه بارز زنانی است که با حماسه خود سبب شد که حادثه کربلا زنده مانده و به نسل های آینده منتقل شود، گفت: تاریخ و امت اسلامی هنوز نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا را درک نکرده است.
حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نوین، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر امروز در همایش رهروان زینبی در تبریز با بیان این‌که در طول تاریخ بانوان زیادی بوده اند که نقش های مهم و تأثیرگذاری در گسترش و قوام دین ایفا کرده اند، اظهار داشت: حضرت زینب(س) نمونه بارز زنانی است که با حماسه خود باعث شد که حادثه کربلا زنده مانده و به نسل های آینده منتقل شود.


وی با بیان این‌که تاریخ و امت اسلامی هنوز نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا را درک نکرده است، افزود: باید اعتراف کنیم که به بانوان دیگری که در عرصه زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با ظلم تلاش کرده و مصیبت های زیادی را متحمل شده اند، ظلم شده است چرا که آن طور که باید و شاید نامی از آن ها برده نشده است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز ادامه داد: نمونه بارز بانویی که در دوران معاصر علیه ظلم قیام کرده و مصیبت های جانکاهی را متحمل شد خانم دباغ بودند که در زندان های ساواک مورد شکنجه های شدید قرار گرفتند اما حتی ذره ای دست از آرمان های انقلاب اسلامی برنداشتند.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که حضرت زینب کبری(س) تجلی شجاعت مولای متقیان و ولایت‌مداری مادرش زهرای اطهر است، اظهار کرد: بانوان خود باید به تحقیق در مورد بانوان تاثیرگذار در اسلام بپردازند و کتاب هایی را در خصوص زندگی و مصایب آنان بنویسند.


همچنین سیدجواد قریشی زاده، مدیرآستان مقدس امامزاده سیدحمزه تبریز خاطرنشان کرد: باید یزیدهای زمان را بشناسیم و بدانیم که آمریکا همان یزید زمان است که باید در مقابل آن بایستیم که اگر به این واقعیت ها متوجه نباشیم ضررهای جبران ناپذیری دامان ما را خواهد گرفت.


وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا درس های بسیار بزرگی از عاشورا به نسل های آتی منتقل کرد، گفت: جریان عاشورا به ظاهر با شهادت 72 تن به پایان رسید، اما امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان با مقاومت هایی که از خود نشان دادند درس های بزرگی را به نسل های آتی منتقل کردند.


قریشی زاده افزود: اگر حضرت زینب(س) به همراه اهل بیت امام حسین(ع) نبودند تا حماسه های بعد از واقعه عاشورا را رقم بزنند، کربلا در کربلا می ماند و هیچ اثری از آن نمی ماند. حضرت زینب(س) تربیت یافته مکتب علی و فاطمه بود، و) سال ها به مردم درس قرآن و اخلاق می دادند اما مردم کوفه به گونه ای با اهل بیت پیامبر(ص) برخورد کردند که تا نسل های آتی نیز رسوایی باقی مانده است.


قریشی زاده با اشاره به فضای کنونی جهان تاکید کرد: امروز وظیفه ما این است که علاوه بر عزاداری بر امام حسین(ع) آگاه باشیم و با ولایتمداری نقشه های دشمنان را بر آب کنیم. دشمنان امروز با طراحی شبکه های ماهواره ای و در اختیار گذاشتن رایگان آن در ایران به دنبال نابودی جوانان ایران زمین هستند و اعتقادات و باورهای دینی آنان را نشانه گرفته اند.


وی تصریح کرد: افزایش نجومی آمار طلاق آن هم در میان قشر غنی جامعه که هیچ مشکلی ندارند نشان از نفوذ دشمنان در فرهنگ مردمان کشور است. باید یزیدهای زمان را بشناسیم و بدانیم که آمریکا همان یزید زمان است که باید در مقابل آن بایستیم که اگر به این واقعیت ها متوجه نباشیم ضررهای جبران ناپذیری دامان ما را خواهد گرفت./935/202/ب2

ارسال نظرات