۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۹۶۵
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

دشمن به دنبال جدایی استکبار ستیزی از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باطنی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و جلسات ایشان با اقشار مختلف ابعاد گسترده عاشورا را به خوبی روشن کرده است، دشمن می‌خواهد مانع گسترش فرهنگ استکبار ستیزی مکتب عاشورا شود.
حجت الاسلام باطني جانشين مدير حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تلاش دشمنان برای مبارزه با فرهنگ عاشورا گفت: عاشورا و قیام و نهضت امام حسین (ع) و واقعه کربلا در طول تاریخ موتور محرک اسلام ناب بوده است و به تعبیر امام خمینی ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم، به همین خاطر همواره دشمنان در تلاش بودند تا این موتور محرک را خاموش و یا کم اثر کنند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دشمنان تمام توان خود را علیه مکتب عاشورا به کار بسته‌اند، امروزه در سرتاسر دنیا عاشقان امام حسین (ع) در حال استفاده از مکتب عاشورا هستند، شور حسینی همراه با شعور کربلایی دست رد به سینه استعمارگران و سلطه گران عالم زده است و آنها به همین جهت دست به کار شده‌اند تا با این فرهنگ و این مکتب مبارزه کنند.

 

وی با اشاره به استفاده ابزاری دشمن از شبکه‌های اجتماعی، غول‌های رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند در قدم اول مردم را از پر شور برگزار کردن مراسمات ایام محرم بازدارند، در گام بعدی و پس از ناکامی در نقشه اول تلاش می‌کنند تا صحنه‌های حضور بی بدیل و پرشور مردم را نادیده بگیرند و آنها را خلاف واقع و حقیقتی که هست به جهان نشان دهند و این از خاصیت‌های دشمن است که ریشه در تفکر بنی امیه دارد.

 

دشمنان از گسترش روحیه استکبار ستیزی امام حسین (ع) در هراس هستند

حجت الاسلام باطنی خاطر نشان کرد: از دیرباز دشمنان از شعار «هیهات منا الذلة» امام حسین (ع) و استکبار ستیزی و عزتمندی ایشان و گسترش این تفکر در جامعه وحشت داشتند و به همین علت دست به مبارزه با این شعار زدند، این مبارزه گاهی از طریق تحریفات و واژگون معرفی کردن حقایق بوده است، دشمنان تلاش می‌کنند تا مسیر نهضت امام حسین (ع) را تغییر دهند و اجازه ندهند نسل جوان نهضت عاشورا را به عنوان گمشده خود بشناسد.

 

وی در ادامه افزود: تغییر واقعیات نهضت حسین بن علی (ع) یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان است، خوشبختانه در سال‌های اخیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و جلسات ایشان با جامعه مداحان و با اقشار مختلف از جمله روحانیون زوایای مختلف مکتب امام حسین (ع) را که نیاز امروز همه ماست را به خوبی روشن کرده است و ایشان ابعاد مختلف عاشورا را به درستی تبیین فرمودند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش اسلام سکولار تصریح کرد: دشمنان اسلام سکولار و بی خطر را می‌خواهند، پوسته و ظاهری از اسلام که منافع انها را تهدید نمی‌کند و مسلمانان را مطیع و رام عناصر استکباری کند و منابع کشورهای اسلامی را در اختیار قدرت‌های استکباری قرار دهد.

 

دشمن می‌خواهد مردم تنها دلخوش به نقل تاریخی وقایع سال 61 هجری باشند

حجت الاسلام باطنی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم تنها دلخوش کنند به نقل تاریخی وقایع سال 61 هجری، امروزه به برکت انقلاب اسلامی که شعاعی است از قیام حضرت اباعبدالله (ع) محور مقاومتی تشکیل شده است و این محور مقاومت اجزاه مخدوش شدن عزت اسلامی را نمی‌دهد و دست استکبار جهانی را ا مراکز مهم اسلامی کوتاه کرده است و لقمه گلوگیری شده است برای دشمنان اسلام و مسلمین.

 

وی با اشاره به صرف هزینه‌های بسیار زیاد و استفاده از تکنیک‌های و ابزار پیشرفته برای سانسور عاشورا ابراز کرد: بوق‌های تبلیغاتی نظیر بی بی سی و جریان شیعه لندنی که ابزار دست آمریکا و انگلیس است و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای که با ماهیت تفکر بهائیت در حال فعالیت هستند تلاش می‌کنند تا ارزش‌ها را در جامعه ما کم رنگ و کم اثر کنند، به کوری چشم دشمنان تمام نقشه‌های آنان در محرم خنثی می‌شود و این از برکات محرم است.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حضور پرشکوه مردم در مراسم اربعین حسینی سال گذشته در کربلای معلی و نجف اشرف اظهار کرد: امسال خواهید دید که در اربعین حسینی جمعیتی چندین میلیونی و بیشتر از سال گذشته با مدیریتی مردمی اقتدار و شیعه و محبین امام حسین (ع) را به رخ جهانیان خواهند کشید.

 

حجت الاسلام باطنی با اشاره به ناکار آمدی هجمه تبلیغاتی دشمن در طول تاریخ علیه مکتب عاشورا گفت: بگذارید همه توان خودشان را به کار بگیرند، هرچه دشمنان تلاش بیشتری بکنند و تخریب بیشتری علیه مکتب عاشورا انجام دهند موجب آگاهی مردم ما و شناخت کامل‌تر و بهتر از هویت دشمنان خواهند شد و ما شاهد هستیم علیرغم همه این تلاش‌ها لحظه ای مردم از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) فاصله نمی‌گیرند و هر سال شاهد اقبال بیشتر مردن نسبت به ایام محرم و عزاداری و زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا هستیم./1304/302/ب3

ارسال نظرات