۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۷۹۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مهم ترین درس عاشورا غیرت دینی داشتن است/ عاشورا عصاره همه تاریخ

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، مهم‌ترین درس عاشورا را غیرت دینی داشتن عنوان کرد و گفت: دین ‌داری، ذلت‌ نپذیرفتن، سازش‌ ناپذیری و حماسه ‌آفرینی برای حفاظت و حراست از دین، از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است.
حجت الاسلام محمد جمال پور، تنها روحاني مستقر در کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد جمالپور، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه دوشنبه، 4 آبان ماه، در جمع خواهران هیأت حضرت زینب(س) این شهرستان که از سوی بسیج شهر چلگرد ویژه دهه دوم محرم برپا شده است، مهم‌ترین درس عاشورا را غیرت دینی داشتن عنوان کرد و افزود: دین ‌داری، ذلت‌ نپذیرفتن، سازش‌ ناپذیری و حماسه ‌آفرینی برای حفاظت و حراست از دین، از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است.

 

وی با بیان این که غیرت دینی موجب قیام امام حسین(ع) شد، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر غیرت دینی کمرنگ شده است و عده ‌ای فکر می ‌کنند، غیرت تنها مخصوص مردان است؛ در صورتی که این تصور اشتباه است.

 

امر به معروف و نهی از منکر؛ روش امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدشان

حجت الاسلام جمالپور، امر به معروف و نهی از منکر را روش امام حسین(ع)برای اصلاح امت جدشان بیان کرد و گفت: امام علی(ع) در اهمیت این فریضه الهی فرموده ‌اند: «لاتترکوا الامر باالمعروف و النهی عن المنکر فیول علیکم شرارکم، امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید، در غیر این صورت بدترین شما بر شما حاکم می‌شوند».

 

تنها روحانی مستقر در شهرستان کوهرنگ با بیان روایتی از پیامبر اعظم(ص) که فرمودند: «زمانی که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، خداوند متعال، بدترین و شرورترین آن ‌ها را بر آنان مسلط می‌ کند، پس در این هنگام دعا می ‌کنند ولی دعای آنان مستجاب نمی‌شود.»، تأکید کرد: باید از قیام عاشورا درس گرفت و پیام ‌های آن را به درستی در زندگی پیاده کنیم.

 

این مقام مسؤول از عاشورا به عنوان عصاره همه تاریخ یاد و خاطرنشان کرد: عاشورا صفحه یک روزه تاریخ نیست که تنها اشک بریزیم، بلکه حضور طفل شش ماهه، کودک، نوجوان، جوان، میانسال، سالمند و زن و مرد در روز عاشورا برای این است که همه ما درس غیرت دینی برای محافظت از دین را فرا بگیریم.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهرنگ با اشاره به این که در اقصی نقاط جهان به جان مسلمانان افتاده ‌اند، به نقش زنان در عاشورا اشاره و تأکید کرد: عاشورا تنها صحنه پیکار مردان نبوده، بلکه صحنه غیرت‌ مندی زنان بوده است که امروز هم نیاز شدیدی به این غیرت دینی داریم.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: «پدرم حضرت ابراهیم باغیرت بود و من از او غیرتمندترم و هر مؤمنی که با غیرت نباشد،‌ خداوند بینی او را به خاک می‌ مالد»، ابراز داشت: باید برای دین خود غیرت دینی داشته باشیم که در غیر این صورت، خوار و ذلیل خواهیم شد.

 

حجت الاسلام جمالپور با بیان این که رهروان زینب باید غیرت دینی داشته باشند، غیرت دینی داشتن را پیروی از منویات رهبری عنوان کرد و گفت: نقش زنان در تربیت فرزندان و تحقق سبک زندگی اسلامی مهم است؛ به گونه ‌ای که اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به دولت نیست، بلکه همه آحاد جامعه می‌ توانند با خرید و حمایت از کالای داخلی، در راستای تحقق منویات رهبری گام بردارند.

 

وی، راه در امان ماندن از فتنه ‌های آخرالزمان را مراجعه به علمای دینی بیان کرد و افزود: گرچه روضه و ذکر مصیبت و گریه بر اباعبدالل ه‌الحسین(ع) ارزش بالایی دارد اما این حداقل کاری است که می ‌توانیم انجام دهیم و باید پیام‌های عاشورا را در زندگی خود عملی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حضرت زینب(س) پس از عاشورا، کاخ یزید را به لرزه انداخت، اظهار داشت: رسالت کنونی ما انتقال پیام عاشورا به جهانیان است که تا خودمان به درستی آن را درک نکنیم، تحقق نخواهد یافت.

 

وی با بیان این که دشمن به راحتی با ابزار مختلف تهاجم فرهنگی، غیرت دینی ما را هدف گرفته و برای انحراف از دین تلاش می ‌کند، تأکید کرد: اگر غیرت دینی داشته باشیم، از تهدید و تحریم نمی ‌ترسیم، چراکه غیرت دینی، ذلت نمی ‌پذیرد.

 

حجت الاسلام جمالپور در پایان با بیان این که هنوز دشمن خود را به خوبی تشخیص نداده ‌ایم، تصریح کرد:بانوان به عنوان مادران نسل آینده نقش مهم و مؤثری در فرهنگ ‌سازی برعهده دارند./9457/202/ب2

ارسال نظرات