۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۹۷۲
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

قیام حجت خدا بی‌پاسخ بماند جامعه گرفتار بلا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که اگر حجت خدا در جایی قیام کند و مردم به او جواب مثبت ندهند به دنبال آن موج این گناه جامعه را فاسد می‌کند، گفت: مردمی که در برابر امام حسین(ع) به وظیفه خود عمل نکردند گناهی را مرتکب شدند که تمام جهان در آن گناه سوختند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عیرضا اعرافی، امام جمعه قم، شب گذشته در مراسم شام شهادت امام سجاد(ع) در مسجد امام حسین(ع) پردیسان با بیان این که عاشورا یک مجموعه است که در آن درسها و عبرت‌های فراوانی نهفته است، خاطرنشان کرد: گویا اسلام با تمام و کمال در آینه عاشورا تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به حوادث پس از عاشورا اظهار داشت: موجی که بعد از عاشورا به وجود آمد برای ما درس‌های زیادی دارد و امروز هم می‌تواند مصداق داشته باشد که وقتی یک عمل سویی اتفاق می‌افتد بازخورد آن افزون بر این که در آخرت به سراغ انسان می‌آید در همین دنیا هم بر زندگی انسان تأثیر می‌گذارد که نباید از آن غافل بود.

رییس جامعه المصطفی با بیان این که برخی گناهان افزون بر خودمان بر اطرافیان و حتی جامعه هم تأثیر سوء می‌گذارد، یادآور شد: ترک امر به معروف و نهی از منکر از گناهانی است که علاوه بر انسان‌های گناهکار، گریبان انسان‌های خوب را هم می‌گیرد و امام صادق(ع) می‌فرمایند برخی گرفتاری‌ها و مریضی‌ها به خاطر گناهانی است که مرتکب می‌شویم.

وی با تأکید بر این که از درس‌های بزرگ عاشورا حوادث بعد از آن است، گفت: مردمی که در برابر امام حسین(ع) به وظیفه خود عمل نکردند گناهی را مرتکب شدند که تمام جهان در آن گناه سوختند و شهرهایی مانند مدینه و مکه قتل عام شدند و کوفه و دیگر شهرها نیز خیر و برکت از آنها رفت و دچار گرفتاری و حاکمان ظالم شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر حجت خدا در جایی قیام کند و مردم به او جواب مثبت ندهند به دنبال آن موج این گناه جامعه را فاسد می‌کند و به همین دلیل امام حسین(ع) فرمودند که اگر با من بجنگید به آرامش نخواهید رسید.

وی به قیام امام خمینی(ره) از قم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم پای این قیام ایستادند ولی اگر روزی به این انقلاب پشت کنند به امواج سوء آن دچار خواهند شد.

امام جمعه قم با توجه به روایتی از امام صادق(ع) شهر قم را یک دژ الهی دانست که باید تمام جهان را روشن کند و افزود: امروزه قم به برکت انقلاب پایگاهی است که به همه جهان نور افشانی می‌کند و از حدود 130 کشور در قم مشغول به تحصیل هستند و برای مثال در کشوری مانند نیجریه که تعداد مسلمانان اندکی وجود داشته امروزه بیش از 10 میلیون شیعه وجود دارند که رهبران آنها تحصیل کرده قم و سفیر فرهنگی قم در آنجا هستند.

وی با بیان این که کسی که در قم زندگی می‌کند مانند کسی که در جای دیگر زندگی می‌کند نیست، اظهار داشت: اگر عمل خوبی در قم انجام شود به پای اسلام نوشته می‌شود و پاداش آن مضاعف خواهد بود امام اگر خدای نکرده عمل خلافی انجام شود عقاب آن شدیدتر خواهد بود پس باید مردم قم بیشتر مراقب اعمال خود باشند زیرا اگر خطایی انجام دهند موجش در دنیا منعکس خواهد شد./843/پ202/ی
ارسال نظرات