۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۹۷۹
دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد:

برگزاری سوگواره سجاده های خورشید در بندر عباس

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: این کنگره با برگزاری سوگواره سجاده های خورشید در بندر عباس افتتاح شد.
برگزاری سوگواره سجاده های خورشید در بندر عباس

حجت الاسلام احمد پهلوانی، دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان،  از افتتاح پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: این کنگره امروز چهارم آبان ماه با برگزاری سوگواره  «سجاده خورشید» در بندر عباس افتتاح و تا 25 محرم روایت دیگر شهادت امام سجاد(ع)که اختتامیه کنگره برگزار می شود، ادامه دارد.


 
وی افزود: مراسم افتتاحیه کنگره و سوگواره «شعر سجاده خورشید » با حضور آیت الله نعیم آبادی و شعرای مطرح کشور در بندرعباس و میناب برگزار شد.

 

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: تا 25 محرم در شهرستان ها  و کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان، مراسم شب شعر و آیین سوگواری برگزار می شود.


 
حجت الاسلام پهلوانی با اشاره به ارسال قریب 200 اثر به دبیرخانه این کنگره اظهار کرد: فراخوان بخش مقالات پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری مراکز حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام و با توجه به استقبال محققین و درخواست های مختلف مهلت آن تا 20 مهر ماه تمدید شد.


 
وی خاطر نشان کرد: پژوهشگرانی از کشورهای هند، عراق، افغانستان، لبنان، بحرین، سوریه و پاکستان مقالات خود را به دبیرخانه پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ارسال کرده اند و بیشترین مقالات رسیده با موضوع اقتصاد مقاومتی در سیره امام سجاد(ع) است.


 
حجت الاسلام پهلوانی افزود: مقالات رسیده برای بررسی سطح علمی و انتخاب برترین ها به هیات داوران ارجاع داده شده و نتایج آن 12 آبان مصادف با 20 محرم اعلام می شود.


 
گفتنی است، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود./851/302/ب3

ارسال نظرات