۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۹۸۲
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

امام سجاد قیام امام حسین را تثبیت کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت سیدالشهدا(ع) گفت: حرکت امام سجاد(ع) قیام و مکتب سیدالشهدا(ع) را تثبیت کرد.
مويدي مويدي1 مويدي3

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شامگاه گذشته به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) مراسمی با حضور علما، طلاب و روحانیان و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر در حسینیه حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام علی اشرف مویدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا (ع) و امام سجاد (ع) عنوان داشت: تلاش های امام سجاد (ع) واقعه کربلا را ماندگار و ابدی کرد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه افزود: قطعأ سخنان و مجاهدت امام سجاد (ع) در راستای زنده نگاه داشتن حرکت سیدالشهداء (ع) بی نظیر بود و شرایط را به نفع اسلام و امامت تغییر داد.


حجت الاسلام مویدی خاطر نشان کرد: نجات اسلام از اهمیت والایی برخوردار بود که امام سجاد (ع) این وظیفه را به خوبی انجام داد واین گونه به مکتب سیدالشهداء (ع) جانی دوباره بخشید و آن را تثبیت کرد.


وی اقدام امام سجاد (ع) را مجاهدانه دانست و بیان داشت: حرکت امام سجاد (ع) نیز عاشورایی بود زیرا با تبلیغ و سخنان خود توانست فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه کند و دین اسلام را نشر دهد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: قطعأ ارزش های دینی و اجرای احکام الهی نزد ائمه اطهار علیهم السلام از اهمیت والایی برخوردار بود، سیدالشهداء (ع) با بصیرت خود قیام عاشورا را رقم زد و روحی دوباره به اسلام داد و همچنین امام سجاد (ع) حرکت سیدالشهداء (ع) را تکمیل کرد و سبب ماندگاری اسلام گردید.


حجت الاسلام مویدی اظهار داشت: امام سجاد (ع) در صحنه فرهنگی و جنگ نرم رسالت خود را به صورت فوق العاده ای به انجام رسانید، امروزه باید خود را در جنگ نرم و مبارزه با تهاجمات و شبیخون فرهنگی دشمن تقویت کرد و در این مسیر ائمه اطهار علیهم السلام را الگوی خود قرار دهیم.


وی در پایان طلاب و روحانیان را به خودسازی و تهذیب نفس دعوت کرد و عنوان داشت: طلاب خود را با نماز، عبادت و مناجات با خدای سبحان پیوند دهند و در راه تبلیغ و ترویج دین اسلام از هیچ تلاشی دریغ ننمایند./857/202/ب3

ارسال نظرات