۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۹۸۶
حجت الاسلام پناهیان:

قدرت زمانی حماسه ساز می‌شود که در عین بزرگواری باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: قدرت زمانی حماسه ساز می شود که در عین بزرگواری باشد؛ حق زمانی زیباست که انسان را مغرور نسازد، انسان بایستی اخلاق دوران اقتدار را یاد بگیرد، اخلاق خوب درسایه اقتدار است، انسان بایستی فضاهای اجتماعی خوب و مذهبی را شناسایی کند و در این فضا رشد پیدا کند.
قدرت زمانی حماسه ساز می‌شود که در عین بزرگواری باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در دانشگاه هنر برگزار شد، با بیان این پرسش که آیا ما طرفیت دوران اقتدار را داریم یا نه اظهار داشت: یاران اباعبدالله حسین(ع) امتحان شدند به جان دادن در راه اباعبدالله و هیچ کسی به جایگاه رفیع آنها نخواهد رسید زیرا شهادت در آن شرایط دشوار بود ولی یادمان باشد که ما بایستی به نحوی باشیم که از سربازان خاصه امام زمان عج الله باشیم تا بتوانیم پای رکاب حضرت مقتدر باشیم و در کمال اقتدار حماسه ای خلق کنیم.

 

حماسه سازی میوه درخت اقتدار است

وی با اشاره به اینکه حماسه سازان آخرالزمان کسانی هستند که پاکی شان ناشی از مظلومیت آنها نیست بلکه الگو گرفته از اقتدار و بزرگواریشان است افزود: حماسه سازان آخرالزمان در اوج قدرت حماسه می آفرینند، در دوران فتح و اقتدار انسان امتحان می شود که از خود بگذرد آنجا کسی به دنبال جمع آوری غنیمت و تصاحب مقام ریاست دنیایی نیست.

 

وی تصریح کرد: انسان بایستی با فراگیری آموزش های اقتدار خود را از دوران مظلوم واقع شدن به سمت اقتدار و قدرت تغییر دهد؛ انسان بایستی همیشه و هر زمان در عین حال که مقتدر و قوی هست بزرگوار باشد.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انسان در آستانه امتحان شدن نیازمند مقام صبر است اظهارداشت: انسان با مقاومت و صبر در برابر مشکلات حتی یک قدم از حق دست نکشد، زیباترین درجه صبر اقتدار در حماسه سازی است، حماسه سازی محصول ایثارگری در عین اقتدار و قدرت است. بیان حق بدون قدرت امکان پذیر نیست.

 

لطف الهی نتیجه اخلاق خوب و در سایه اقتدار است

حجت الاسلام پناهیان افزود: قدرت زمانی حماسه ساز می شود که در عین بزرگواری باشد؛ حق زمانی زیباست که انسان را مغرور نسازد انسان بایستی اخلاق دوران اقتدار را یاد بگیرد، اخلاق خوب درسایه اقتدار است، انسان بایستی فضاهای اجتماعی خوب و مذهبی را شناسایی کند و در این فضا رشد پیدا کند، وقتی کسی در اوج اقتدار قرار گرفت می تواند در جامعه تاثیر گذارتر باشد و الطاف الهی شامل حالش می شود.

 

وی با اشاره به روایتی از اصول کافی در خصوص معنای جدید اقتدار افزود: بنده ای که به خواست خداوند برای انجام امور بنده بندگانش انتخاب می شود بایستی از شدت اقتدار بزرگوار باشد؛ انسان بایستی اخلاق دوران فتح و قدرت را داشته باشد. معنای اقتدار این است که انسان از شدت اقتدار اهل بزرگواری باشد، این روایت مشکلات یک امت را سامان می دهد و بعنوان یک نظام اقتداری در جامعه بایستی به ان عمل شود، امید است این تفکر مبنای حیات بشر بشود.

 

وی با اشاره به فضائل انسان مقتدر در نزد خدا اظهار داشت: خداوند سبب می شود شرح صدر انسان بالا برود و به عبارتی دیگر تاب و تحمل و ظرفیت انسان را افزایش می دهد، قلب او را سرشار می سازد از چشمه های حکمت.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قلب انسان بزرگوار چشمه های حکمت را می جوشاند،  خداوند انقدر به چنین انسانی علم و حکمت عطا می کند که در یافتن جواب هیچ سوالی ناتوان نیست و از انجام هیچ عملی متحیر نمی ماند، بعضی ها هستند که در دوران ریاست خود مشکل گشای مردم نمی شوند، آنها کسانی هستند که دوران اقتدار را به خوبی و با بزرگواری و ایثار سپری نکرده اند./817/202/ب3

ارسال نظرات