۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۸۰۰۳

همایش « بانوان عاشورایی» در زابل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش « بانوان عاشورایی» با محوریت تبیین نقش زنان در انتقال پیام عاشورا همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی به روش سنتی سیستانی در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد.
بانوان عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش « بانوان عاشورایی» با محوریت تبیین نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و تجدید میثاق با بانوان حماسه‌ساز کربلا روز گذشته، 4 آبان‌ماه در زابل برگزار شد.

 

این همایش ویژه عموم بانوان بوده که در آن حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل به عنوان سخنران و نیز یاسر قدس و حسن جلالی‌نژاد به عنوان مداح حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام کیخا در این مراسم که در مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: پس از واقعه تلخ عاشورا، رسالت سنگین بانوان کاروان حسینی آغاز شد و نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام این قیام بسیار حیاتی بوده است.

 

امام جمعه شهرستان زابل افزود: رفتار غیر انسانی امویان با خاندان اهل بیت(س) و نوادگان رسول‌الله(ص) به گونه‌ای بود که خود موجب رسوایی حکومت یزید شد.

 

وی بیان کرد: امام حسین (ع) که با هدف شهادت به میدان رفتند، برای این سفر زنانی را برگزیده بودند که شجاع، مؤمن و سخنور بودند و می‌توانستند به زیبایی رسالت بزرگ ایشان را کامل کنند.

 

در ادامه این مراسم، سینه‌زنی به روش سنتی سیستانی ( بانوان به‌جای سینه‌زنی، به سر و صورت می‌زنند) همراه با مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی برگزار شد./831/203/ب3

ارسال نظرات