۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۸۰۰۷
با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان؛

کنگره بین المللی امام سجاد در بندرعباس افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار هرمزگان با بیان اینکه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) افتخاری بسیار بزرگ برای استان هرمزگان است، گفت: پرچم امام سجاد(ع) بر فراز این استان به اهتزار درآمده و امروز هرمزگان را به نام این امام همام می شناسند.
کنگره بین المللی امام سجاد در بندرعباس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، جاسم جادری شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که با «سوگواره شعر سجاده خورشید» همراه بود، ضمن تسلیت سالروز شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین(ع)، گفت: متاسفانه برخی از افراد، امام سجاد(ع) را به عنوان شخصیتی که دائم در حال در دعا و گریه بوده می شناسند؛ درحالی که آن حضرت یک چهره مبارز، مقاوم و خستگی ناپذیر بوده است که با توجه به خفقان آن دوران با تدبیر بهترین روش در مبارزه را برگزیده است.

 

وی با اشاره به مدت 35 سال امامت علی بن الحسین(ع)، افزود: امام سجاد(ع) از طریق دعا، گریه و جذب و تربیت نیرو با دشمن مبارزه می کند و در این زمینه آنقدر موفق عمل می کند تا دشمن را به ستوه می آورد و به سیله سم آن حضرت را مسموم و شهید می کنند.

 

جادری، زنده نگه داشتن و پاسداری از نهضت عاشورا را یکی از رسالت های مهم امام سجاد(ع) برشمرد و اظهار کرد: امام با سخنرانی تاریخی خود در مجلس یزید، رسالت روشنگری و دفاع از اسلام ناب محمدی را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: جذب و تربیت شاگرد یکی دیگر از رسالت های امام سجاد(ع) است به گونه ای که زمینه را برای امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(ع) فراهم کرد و تربیت شدگان آن امام همام حلقه نخست شاگردان امام باقر(ع) را تشکیل می دادند.

 

استاندار هرمزگان، تبیین فرهنگ دعا و ارتباط با خالق هستی و همچنین ترویج معارف اسلامی را از دیگر رسالت های امام سجاد(ع) ذکر و اضافه کرد: صحیفه سجادیه که از آن به زبور آل محمد(ص) یاد می شود نمونه ای از تلاش های عارفانه علی بن الحسین(ع) است.

 

جادری با بیان اینکه همه امامان معصوم(ع) عارف به سیاست بودند، گفت: مبارزه و برخورد با حکام ظالم از دیگر اقدامات امام زین العابدین(ع) بود و آن حضرت در هر فرصتی با حکام زمان برخورد می کرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه های مختلفی که در قالب کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) اجرا می شود، شخصیت، سیره و آثار ارزشمند این امام همام را نه تنها در سطح کشور، بلکه در سراسر دنیا معرفی کنیم.

 

در این مراسم که با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، جمعی از مسؤولان و روحانیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، شعرای مطرح آیینی کشور در سوگ امام سجاد(ع) همچنین شهدای کربلا شعرخوانی کردند./851/101/ب1

ارسال نظرات