۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۸۰۲۶

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ رعایت کامل حدود شرعی در مصارف زکات، ایجاد 124 هزار شغل توسط کمیته امداد و فقرزدایی هدف کمیته امداد از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان ، مصطفی خاکسار در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان تصریح کرد: در گذشته مصارف زکات تا 70 درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده می‌شد، اما با رویکرد جدید 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده را به دستگیری از فقرا و نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌دهیم و شورای عالی زکات نگاه جدیدی را در مصرف زکات جمع‌آوری شده در دستور کار خود قرار داده و به سمت فقرزدایی حرکت کرده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به تاکید فتاح ریس کمیته امداد امام خمینی در جمع‌آوری زکات و مصارف آن رعایت تمام حدود و مسائل شرعی صورت می‌گیرد و به دنبال افزایش آمار زکات در سطح کشور نیستیم و ما قصد داریم تا مردم را با حکم شرع آشنا کنیم و مطمئنا برکات پرداخت زکات نیز براساس رعایت اصول شرعی آن حاصل می‌شود.

 

خاکسار خاطرنشان کرد: ستادهای جمع‌آوری زکات در استان کرمان از روند کار در شهرستان‌ها راضی هستند و همراهی خوبی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

 

ایجاد 124 هزار شغل توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، مصطفی خاکسار، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در دیدار با استاندار کرمان افزود: طی سال گذشته 124 هزار مشاغل خرد توسط کمیته امداد ایجاد شده و به همین نسبت هم مددجویان از زیر پوشش کمیته خارج شده‌اند.

 

خاکسار تصریح کرد: بیش از 2 میلیون خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هستند که هزینه‌های جاری زیادی دارند و نمی‌توان به آن بی‌توجهی کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نگاه خودکفایی و خود اتکایی جزو اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: طی سال گذشته 124 هزار مشاغل خرد توسط کمیته امداد ایجاد شده و به همین نسبت هم مددجویان از زیر پوشش کمیته خارج شده‌اند.

 

خاکسار خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات کمیته امداد توسط دولت و بخشی هم از سوی مردم تامین می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در حاشیه این دیدار بیان کرد: کمیته امداد کرمان در سال گذشته رتبه سوم کشوری در جذب منابع اشتغالزایی را کسب کرد.

 

وحید میرزایی یادآور شد: 97 درصد منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان طی سال گذشته جذب شد و ان‌شاء‌الله در سال جاری هم اعتبارات را جذب می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: نگاه اقتصادی استاندار کرمان در سایر دستگاه‌ها ساری و جاری شده و اقدامات خوبی انجام شده‌است و شاهد حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای اجرای پروژه‌های شهری در شهر کرمان هستیم و اشتغال خوبی در بخش‌های مختلف از جمله شهرسازی و میراث فرهنگی در کرمان به وجود آمده‌است.

 

هدف کمیته امداد فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام مهدی دهقان، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی پیش از ظهر ‌در گردهمایی یک‌روزه مدیران و معاونان مشارکت‌های مردمی، مسؤولان اجرایی زکات و مسؤولان مراکز نیکوکاری‌ کمیته امداد امام خمینی استان کرمان افزود: هدف ما در کمیته امداد فقرزدایی و توجه به فقرا است.

 

وی افزود: کمیته امداد در حوزه زکات سه برنامه اصلی را دنبال می‌کند که هدف اول برنامه‌ریزی، بازسازی و احیای زکات است و این اصل را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

 

دهقان عنوان کرد: هرچند سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه زکات فعالیت‌هایی انجام می‌دهد، اما به تنهایی نمی‌توانند فرهنگ زکات را در کشور رواج دهند و نیاز است که ما در این زمینه با آنها همکاری داشته‌باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین برنامه کمیته امداد در زمینه زکات ‌ترغیب مردم به پرداخت زکات است‌؛ زکات فقط بحث مالی نیست، بلکه توزیع عشق و محبت بین مردم است.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور بیان کرد: مردم به زکاتی که می‌دهند، توجه دارند تا بدانند در کجا خرج می‌شود.

 

دهقان تصریح کرد: ما باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های مجازی و نوشتاری در تشویق به پرداخت زکات و انفاق استفاده کنیم، کمیته امداد سرمایه‌های بسیار زیادی در سطح کشور دارد.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی گفت: سومین برنامه ما ‌در زمینه زکات استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی است.

 

دهقان با اشاره به اینکه امروز مردم ما برای فعالیت‌های خیرخواهانه آماده هستند، عنوان کرد: استفاده از عاطفه‌ها و حمایت مردم از یکدیگر در راستایی اهداف کمیته امداد امام خمینی است‌ و بالاترین سرمایه کمیته امداد همین مردم هستند./9709/203/ب3

 

ارسال نظرات