۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۸۰۳۰
حجت الاسلام باقری:

دولتمردان از غزوه احد برای مقابله با نفوذ دشمنان اسلام عبرت بگیرند/ فرامین رهبری نصب‌العین مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین دژ گفت: در غزوه احد پیامبر اکرم(ص) محل های نفوذ دشمنان را برای یاران خود تبیین فرموده بودند، ولی سرپیچی اصحاب از فرمان ایشان سبب تبدیل شدن جنگ برد به باخت شد بنابراین دلتمردان ما از این واقعه پند و عبرت گیرند و مانع از نفوذ دشمنان اسلام به نقاط کلیدی کشور شوند.
حجت الاسلام باقري امام جمعه و مسئول حوزه علميه شاهين دژ

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور کشور در مورد برجام، اظهار داشت: در این نامه به نقاط قوه برجام، نقاط ضعف برجام و نقاط ابهام برجام اشاره شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت تلاش دولت بر تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت اظهار داشت: نقاط مبهم برجام همیشه این نگرانی و دغدغه را ایجاد می‌کند که این نکات کور راه نفوذ دشمن را برخلاف میل و تصور ما هموار کند.

 

رییس حوزه های علمیه شاهین دژ تأکید کرد: مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند که اگر در آینده ذره‌ای نفوذ دشمن مشاهده شود، باید مانع از ادامه اجرای برجام شد و ایشان با این اقدام هوشیارنه خودشان راه‌های نفوذ را بسته‌اند و دولتمردان وظیفه دارند که با جان و دل به فرمان رهبر فرزانه‌مان لبیک گویند.

 

وی نصایح مقام معظم رهبری در نامه به رییس جمهور را به نصایح پیامبر اکرم(ص) به یاران خود در غزوه احد تشبیه کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) محل های نفوذ دشمنان را در غزوه احد به یاران شان معرفی فرمودند، ولی برخی از اصحاب باخودخواهی و غرور عمل کرده و سفارشات پیامبر عظیم الشان(ص) را نادیده گرفتند و سبب شدند بعد از کسب پیروزی عظیم، سپاه اسلام با شکست ناگواری مواجه شود.

 

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: در جنگ احد دشمن از جایی نفوذ کرد که رسول خاتم(ص) تأکید فرموده بودند که از این محل‌ها مراقبت کرده و راه نفوذ دشمن را سد کنید، در برجام نیز مقام معظم رهبری دقیقا به نکات نفوذ دشمن اشاره فرموده‌اند، بنابراین باید تمامی آن مناطق نفوذ را سد کرده و نکات مبهم و نکاتی که مورد نگرانی رهبر معظم انقلاب است را رفع کرده و دولتمردان به فرامین پیغمبرگونه رهبر هوشیارمان عمل کنند تا مانع از نفوذ دشمن شوند.

 

وی نتایج بی‌توجهی به نصایح آگاهانه مقام معظم رهبری را بسیار وخیم عنوان و تأکید کرد: اگر دولتمردان به فرامین رهبری توجه نکنند، به مانند غزوه احد شیرینی پیروزی‌هایی که امروز به دست آورده‌ایم تبدیل به شکست و ضربه سنگین به پیکره کشور اسلامی‌مان و به تبع آن جهان اسلام می‌شود.

 

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود تا تاریخ نشان دهد که چه کسانی به کشور اسلامی‌مان خیانت کرده‌اند، دولتمردان ما باید صبر و استقامت خود را حفظ کنند و باور داشته باشند که با توکل بر خدای متعال و نیروهای مؤمن داخلی می‌توانند به پیروزی حتمی در مقابل جهان استعمار و ستم دست پیدا کنند.

 

وی در پایان رمز موفقیت را تکیه بر خدای منان و توانایی‌های داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: ما 36 سال است که با توکل برخدا و تأکید بر جمله «ما می‌توانیم» بر قله‌های مهمی از موفقیت و تلاش دست یافته‌ایم و اگر این راه را با استقامت ادامه دهیم به پیروزی‌های بزرگتری می رسیم./936/302/ب2

ارسال نظرات