۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۸۰۳۹
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی برگزار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های مختلف این معاونت، در ماه‌های منتهی به پایان امسال را تشریح کرد.
 حجت الاسلام حشمتي، معاون فرهنگي موسسه تنظيم ونشر آثار حضرت امام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر سه‌شنبه 5 آبان ماه در نشست خبری این معاونت، گفت: پس از 1 سال تلاش برای برگزاری همایش «قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره)» توانستیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات برگزاری این نشست را در هفته آینده فراهم کنیم.

 

وی افزود: در راه برگزاری این همایش وزارت خانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و نهادهای همچون شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ایکنا و جامعه المصطفی ما را یاری کردند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بخش‌های مختلف همایش، ابراز داشت: این همایش یک بخش علمی دارد و یک بخش افتتاحیه، در تاریخ 10 آبان نیز همایش با حضور شخصیت‌های مختلف در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام حشمتی با بیان مطلبی در خصوص مقالات مختلف ارائه شده به همایش، بیان داشت: ما همچنان از مقالاتی که در حوزه قرآن باشد حمایت می‌کنیم و آن‌‌ها را چه به‌صورت خصوصی و چه برای ارائه به جراید به چاپ می‌رسانیم، ضمن این‌که تا کنون 600 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد 45 مقاله خارجی می‌باشد و 20 نفر از اندیشمندان خارجی که در حوزه قرآن و اندیشه‌های امام خمینی(ره) فعالیت داشته‌‌اند را در همایش امسال به عنوان مهمان خواهیم داشت.

 

وی در بخش دیگری از این نشست به هفته‌های قرآن و عترت اشاره کرد و بیان داشت: در 8 استان کشور بنا داریم تا پایان سال برنامه‌های مختلفی را اعم از برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی در ذیل هفته‌های قرآن و عترت برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام حشمتی در خصوص برگزاری آزمون سراسری قرآنی کشور نیز، گفت: این آزمون در تاریخ 22 آبان با حضور 62 هزار داوطلب در 300 شهرستان و 16 رشته برگزار خواهد شد.

 

در بخش پایانی این نشست نیز امیری نیا، مدیرکل ترویج و تبلیغ معاونت قرآن و عترت با اشاره به برگزاری هفته‌های قرآنی در کشور، گفت: در طی برگزاری این هفته‌ها بنا داریم تا استعدادهای مختلفی که در کشور وجود دارند را شناسایی کنیم، ضمن این‌که در طی این هفته‌ها در بخش آواها و نغمات، اذان و چاوش‌خوانی برنامه خواهیم داشت.

 

وی افزود: در طول برگزاری این هفته‌ها از خانواده‌های شهدا تقدیر به‌عمل خواهد آمد، ضمن این‌که در مراکز عمومی به‌‌صورت اعلان‌های عمومی و  مدارس نیز زنگ‌های انشای قرآنی خواهیم داشت./856/202/ب3

ارسال نظرات