۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۹۸۰۵۱
امام جمعه رومشکان:

ایستادگی در برابر ظلم هنر علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رومشکان ایستادگی در برابر ظلم را هنر علمای اسلام دانست و گفت: در عرصه های گوناگون با الگوگیری از ائمه اطهار نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرد.
جهان اسلام

حجت الاسلام علی جمیاری، امام جمعه شهرستان رومشکان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با صدور حکم اعدام شیخ نمر و سکوت جوامع بین المللی بیان داشت: حقوق بشر را باید یک بشر بشناسد.


امام حسین طلایه دار حقوق بشر است
امام جمعه شهرستان رومشکان با اشاره به ایستادگی امام حسین(ع) در برابر یزید و مقابله با کفر و ظلم افزود: امام حسین(ع) طلایه دار حقوق بشر است.


وی دیپلماسی را به معنای ایستادگی در برابر کفر و ظلم بیان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) بزرگ ترین دیپلماسی عالم را داشت و با کفر و ظلم مقابله کرد.


حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: در مواقعی که طرف مقابل زبان مذاکره و منطق را درک نمی کند، باید با دیپلماسی قوی آنان را وادار به عقب نشینی کرد.


وی با اشاره به این که شیخ نمر فردی شیعه و در دولت عربستان نفوذ کرده است، ادامه داد: سخنان ایشان خلاف قانون نیست و حکم اعدام شیخ نمر محکوم است.


امام جمعه رومشکان با بیان این که هنر علمای اسلام ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، اظهار داشت: هر زمینی می تواند کربلا باشد و با الگوگیری از اهل بیت(ع) نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرد.


وی تصریح کرد: امروز همان کسانی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند، آمریکا و اسراییل در رأس آن و دنباله رو آنان عربستان سعودی است که به دنبال اجرای ظلم و ستم در جهان اسلام هستند.


حجت الاسلام جمیاری افزود: صدور حکم اعدام شیخ نمر، کشته شدن حجاج مسلمان به دلیل عدم مسؤولیت پذیری آل سعود از جمله جنایت این دولت در جامعه امروز است.


حقوق بشر به معنای حقوق آزادی است
امام جمعه شهرستان رومشکان با اشاره به قتل عام مردم یمن از سوی عربستان سعودی، کشته شدن حجاج در حادثه منا، قتل عام زنان و کودکان و صدور حکم اعدام شیخ نمر اظهار داشت: حقوق بسر به معنای حقوق آزادی است و سکوت جوامع بین الملل در برابر این جنایت ها تأسف بار است.


وی خاطرنشان کرد: آل سعود بداند قطعا شیخ نمرهای دیگری در راه هستند و ضربات سنگینی به آل سعود و وهابی ها خواهند زد.


دستگاه دیپلماسی گوش به فرمان رهبری باشد
حجت الاسلام جمیاری در ادامه با بیان وظایف دستگاه دیپلماسی در این رابطه گفت: دستگاه دیپلماسی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد.


وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کند و تفکر حسینی را در اذهان عمومی به ویژه جوانان تبیین کند./9459/302/ب1

ارسال نظرات