۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۹۸۰۷۳
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف فارس خبر داد؛

شیراز میزبان جشنواره سراسری «وقف، چشمه همیشه جاری»

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری جشنواره سراسری «وقف چشمه، همیشه جاری» در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: دبیرخانه بخش شعر و ادب این جشنواره در شیراز آغاز به کار کرد.
اوقاف فارس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، امروز، 5 آبان در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره سراسری «وقف چشمه، همیشه جاری» در آذر ماه امسال خبر داد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه شیراز شهر ادب و فرهنگ است تصمیم گرفته شد دبیرخانه بخش شعر و ادب جشنواره «وقف چشمه، همیشه جاری» در شهر شیراز آغاز به کار کند.
 
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف است که چند سالی در هفته وقف برگزار می‌شود، ابراز کرد: جشنواره فرهنگی هنری «وقف چشمه همیشه جاری» در جهت ترویج فرهنگ وقف در میان اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و هنرمندان برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص محورهای این جشنواره خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف و تشویق به امر پسندیده  وقف، توصیف واقفان مشهور و موقوفه‌های بزرگ، حکایت منظوم در پیوند با وقف، آثار وبرکات وقف، وقف و خدمات عمومی و عام المنفعه و ترجمه منظوم آیات و احادیث وقف از جمله محورهای بخش شعر و ادب این جشنواره است.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آذر به این جشنواره 15 آبان ماه است، گفت: اشعار در چهار بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان و سرود وترانه داوری خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره وقف و واقفان مشهور به پایگاه اینترنتی سازمان اوقاف به نشانی WWW.MFSO.IR مراجعه و یا با شماره 32295159-071 تماس حاصل کنند./839/203/ب3

 

ارسال نظرات