۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۹۸۰۸۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد؛

حضور 39 هیأت و موکب اربعین حسینی از خرمشهر در مرز شلمچه

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از حضور 39 هیأت و موکب اربعین حسینی از خرمشهر در مرز شلمچه خبر داد و گفت: هیأت‌ها به مدت یک ماه در محل تعیین شده مستقر خواهند شد و با برخی از آنها هماهنگ شده تا بازگشت زائران در مکان استقرار پیدا کنند.
حجت الاسلام عادل رويوران ، رييس اداره تبليغات اسلامي خرمشهر

حجت‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برنامه‌ریزی مستمر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی(ع)، ابراز داشت: هیأت و مواکبی که قصد برپایی موکب و خدمت رسانی به زائران حضرت را دارند به این اداره مراجعه کردند.

 

وی با اشاره به این که تاکنون 39 هیأت نام‌نویسی کرده و هر کدام از آنها باید شناسنامه‌دار شوند، بیان داشت: تعداد افراد مجاز به حضور در هر کدام از این هیأت‌ها 20 نفر و همچنین سه خودرو جهت عبور و مرور برای کارت صادر می شود؛ این تعداد تنها از شهرستان خرمشهر است.

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که در مرز شلمچه 11 مقر وجود دارد که چهار تعداد از آنها متعلق به استان‌های اصفهان، فارس، شهرداری تهران و خراسان رضوی است، گفت: از استان خوزستان نیز هیأت و مواکبی از شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و امیدیه نیز در مرز شلمچه مستقر می شوند.

 

حجت الاسلام رویوران با بیان این‌که هیأت‌ها به مدت یک ماه در محل تعیین شده مستقر خواهند شد و با برخی از آنها هماهنگ شده تا بازگشت زائران در مکان استقرار پیدا کنند، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی(ع) و حضور میلیونی مردم نیازمند توان و هزینه بالایی است که اگر نقطه امید به ظرفیت دولتی باشد نمی توان وظایف را انجام داد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر عنوان کرد: مردم خودجوش و با نیت‌های سرشار از اخلاص در زمینه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) ورود خواهند کرد اما با این وجود نیازمند به مشارکت برخی ادارات و سازمان‌ها در این کار است.

 

وی ادامه داد: این نهادها باید برای تجهیز و هزینه‌های فضاسازی، سیستم صوتی و عبور و مرور زائران اربعین حسینی(ع) همکاری لازم را انجام دهند؛ برخی از این تعداد هیأت‌ها از طریق هزینه های مردمی جمع آوری شده، موکب خود را مدیریت می‌کنند.

 

این مقام مسؤول گفت: به مناسبت این حرکت عظیم، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی منطقه شلمچه، نصب هزار پرچم مشکی، نامگذاری مسیر شلمچه تا مرز خروجی به بزرگراه ولایت و نصب کیلومتر شمار نجف تا کربلا از دیگر اقدامات این مجموعه هستند./9453/303/ب2

ارسال نظرات