۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۱۳۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

فعالیت اثرگذار روحانیت و حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف نقشی فعال و اثرگذار دارند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تبریز، مراغه، مرند، شبستر و میانه بیشترین تعداد موقوفه را در استان دارند، اظهار داشت: 40 درصد بودجه اوقاف صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود.


وی با بیان این‌که 20 درصد بودجه سازمان در مسائل فرهنگی هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه های اوقاف شفاف است و در این زمینه هیچ شبهه‌ای وجود ندارد، آماده پاسخگویی به هر مسؤول، نهاد یا شخصی که به دنبال آگاهی از وضعیت درآمد و هزینه موقوفات و امامزادگان استان است، هستیم.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که انعقاد تفاهم‌نامه با نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی با هدف تسهیل در روند اهداف سازمان مورد توجه است، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های علمیه داریم که بر این اساس بیش از 50 نفر از علما در روزهای خاص با حضور در بقعه‌های متبرکه به مسائل شرعی مردم پاسخ داده و دین اسلام و مسیر ائمه معصومان را تبلیغ می‌کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با شهرداری تبریز داریم که بر اساس آن کارگروه مشترکی برای بررسی و تعیین و تکلیف زمین‌هایی که بر سر آن اختلاف وجود داشت، تشکیل شد، همچنین به منظور ارائه تعالیم قرآنی به زندانیان، با اداره کل زندان ها نیز تفاهم نامه منعقد کرده ایم.


وی با بیان این‌که هنوز مسأله وقف مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: وقف هم همچون نماز و روزه مسأله فقهی است و در محلی که حقوق موقوفه پرداخت نشود، آن محل غصبی بوده و نمی توان در آنجا نماز خواند و همچنین اگر حقوق موقوفه پرداخت نشود، وقف تعطیل شده و این موضوع اثرات بدی در جامعه دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های قرآنی این سازمان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و بین المللی و همچنین اجرای طرح حفظ قرآن کریم در سراسر استان با محوریت مساجد و امامزادگان شاخص از جمله برنامه های قرآنی است.


حجت الاسلام مصائبی افزود: مسابقات اوقاف رسمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که امسال مرحله شهرستانی آن در استان آذربایجان شرقی با حضور پنج هزار نفر از متسابقین برگزار شد که 300 نفر از آن ها به مسابقات استانی راه یافته اند و در هر رشته سه نفر به مسابقات ملی راه می یابند.


وی با اشاره به این‌که مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآنی در سراسر کشور، امسال کلاس های آموزشی قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود./935/202/ب2

ارسال نظرات