۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۹۸۱۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

کار فرهنگی بدون مطالعه بی فایده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توجه به پیوست‌نگاری فرهنگی در کشور، گفت: نمی توان بدون مطالعه، کار فرهنگی انجام داد.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی امروز در کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی، اظهار داشت: فرهنگ مقوله بسیار پیچیده ای است که در شرایط مختلف معناهای متنوعی به خود می گیرد.

 


وی ادامه داد: عده‌ای بر این باورند که حوزه های غیرفرهنگی در فرهنگ بسیار تاثیر گذارند، مانند بازار بزرگ مظفریه که به صورت کاملا سنتی بنا شده و مکانی برای عزاداری و همچنین تأمین معاش خانواده‌ها محسوب می شود، اما در مقابل چنین بازار اصیل، مرکز خریدی بنا می شود که اعتقادات مذهبی و فرهنگی جامعه در آن جایی ندارد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که بازارهای سنتی همواره نقطه قوتی در شکل دهی انقلاب ها بوده است، ادامه داد: بازارهای قدیمی و سنتی فضای مذهبی و فرهنگی زیادی دارد و معمولا مساجدی نیز در داخل این بازارها بنا شده است، اما مرکز خریدهای مدرن بیشتر مکانی برای پرسه زدن و تفریحات است.

 


وی افزود: بسیاری از افراد ساختن مراکز خرید مدرن را حرکت خوب و مناسب فرهنگی و اقتصادی می دانند و این جاست که پیوست نگاری فرهنگی خود را نشان می دهد و می گوید که قبل از ساخت هر طرحی ابتدا تمامی جوانب آن را باید بر اساس پیوست نگاری فرهنگی سنجید و سپس اقدام کرد.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیوست‌نگاری فرهنگی در تمامی پروژه های عمرانی تصریح کرد: نمی توان بدون مطالعه، کار فرهنگی انجام داد از این رو، حضور و آموزش پیوست نگاری فرهنگی در زمان کنونی بسیار مهم جلوه می کند.

 


همچنین مسلم اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برنامه‌های بسیج نمودی از همدلی و همراهی تمامی مراکز آموزش عالی استان است، خاطرنشان کرد: این کارگاه در راستای پیگیری منویات رهبری و با هدف تربیت افسران و فرماندهان جنگ نرم اجرا شود.

 


نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت جایگاه فرهنگی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بوده و ادامه دادن این راه در قالب طرح های مختلفی چون اسلامی کردن دانشگاه ها تکمیل خواهد شد.

 


وی ادامه داد: ادامه دادن راه انقلاب فرهنگی نیاز به زیرساخت هایی دارد که بخش هایی از آن مغفول مانده است بنابراین، برگزاری چنین کارگاهی قدم بزرگی در این راستا می باشد تا بتوانیم اساتید دانشگاهی را به عنوان سفیران فرهنگی به سوی دانشگاه ها گسیل کنیم./935/202/ب1

ارسال نظرات