۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۱۶۸
آیت الله علما:

نماز عامل خودسازی و ارتباط عمیق با خدا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما نماز را عامل خودسازی و ارتباط عمیق با خدای سبحان دانست و گفت: متأسفانه عده ای در برپا داشتن نماز سستی می کنند و از این فریضه واجب الهی غافل هستند.
امام جمعه کرمانشاه 77

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاق آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز با حضور طلاب و روحانیان و عموم مردم در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله علما با بیان اینکه قلب انسان همواره به نورانیت و جلا نیاز دارد عنوان داشت: دل و قلوب انسان ها در این دنیا تاریک و چرکین می شود و تنها عاملی که قلوب را نورانیت می بخشد ذکر خداوند متعال است.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه افزود: یکی از مهم ترین عواملی که قلب انسان را تاریک می کند وابستگی به تعلقات دنیوی است، امور دنیوی، اموال و فرزندان، انسان را از معبودش دور می گرداند، ذکر و یاد خدای سبحان همواره در قلب و ذهن انسان باید جاری باشد.


امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: رسول اکرم جلوه دادن به دل و زنده کردن آن را در توجه و ذکر خداوند متعال می داند، قطعأ مناجات با خداوند و همیشه خود را در محضر الله دانستن قلب و روح انسان را لطیف خواهد کرد.


وی نگاه کردن به خط قرآن کریم را ذکر خداوند متعال دانست و بیان داشت: دیدن خطوط قرآن کریم از ثواب الهی برخوردار است زیرا این کتاب آسمانی بر خلاف کتب دیگر از جمله تورات و موارد دیگر که معنای آن از خداوند است اما لفظ آن از انسان است، قرآن کریم لفظ و معنایش از الله است و به این سبب تأمل و دیدن خطوط قرآن کریم از جمله اذکار و عوامل ارتباط با خداوند محسوب می گردد.


آیت الله علما خاطر نشان کرد: قلب مؤمن نیز همانند تکه آهنی است که اگر در معرض تماس با آب و هوا قرار گیرد دچار پوسیدگی خواهد شد، قلب انسان نیز اگر ارتباطش با خداوند متعال قطع گردد بی اعتبار و بی اهمیت می گردد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه یادآور شد: برای جلوگیری از پوسیدگی و بی اعتبار شدن قلب باید همواره به یاد مرگ و جهان پس از مرگ بود بنابراین این عمل سبب می شود که انسان حالات و زندگی اش را نظارتی داشته باشد و هوشیارنه به خود متذکر شود.


امام جمعه کرمانشاه نماز را عامل خودسازی و ارتباط عمیق با خدای سبحان دانست و ابراز کرد: متأسفانه عده ای در برپا داشتن نماز سستی می کنند و از این فریضه واجب الهی غافل هستند از این رو سعی کنیم به نماز و برپاداشتن آن خصوصا به جماعت اهتمام ویژه ای داشته باشیم.


وی در پایان ماه محرم و صفر را فرصتی مناسبت جهت تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: امید است خصوصیات فوق العاده سیدالشهدا(ع) از جمله نماز، امر به معروف و نهی از منکر و موارد دیگر در جامعه نهادینه گردد و آن ها سرا الگویی برای امور خود قرار دهیم.


گفتنی است نماز جماعت مغرب و عشاء نیز به امامت آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در مسجد حاج شهباز خان برگزار شد./857/202/ب1

ارسال نظرات