۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۸۱۷۷
رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهین‌شهر:

هدف برنامه های فرهنگی معرفت زایی است/ توجه به فرهنگ، کاهش مدرک‌گرایی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه های فرهنگی در دانشگاه، مهم ترین هدف برنامه های فرهنگی و اجتماعی را معرفت زایی دانست و گفت: چنانچه به مسأله فرهنگ توجه شود دیگر دانشجو مدرک گرا نیست و اساتید هم صرفاً جهت ادای تکلیف سر کلاس حاضر نمی شوند.
حجت الاسلام سيد تقي حسيني

حجت الاسلام سید تقی حسینی، رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: امسال برنامه های فرهنگی دانشگاه  در هشت محور پیش بینی شده است، محور اول محور دین و اخلاق  است که کلیدی ترین بخش برنامه ها محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: سایر محورها عبارتند از محور امام و رهبری، محور فرهنگ، اندیشه و هویت ایرانی اسلامی، محور هنر و ادبیات، محور کانون ها و نشریات دانشجویی، فعالیت های مجازی، فعالیت های اجتماعی و گردشگری، مشاوره های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، محور فعالیت های پیش بینی نشده فرهنگی اجتماعی آخرین پله پیش بینی شده است.

 

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهین‌شهر، افزود: در کنار برنامه های فرهنگی  دانشگاه، برنامه هایی تحت عنوان برنامه های طرح ماندگار طرح ریزی شده که در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر و شامل  مجموعه ای از برنامه ها و سمینارها جهت ارائه راه کارها و بهبود مشکلات و نابسامانی های جامعه است.

 

حجت الاسلام حسینی، اظهار داشت: از جمله سمینارهای تعریف شده در برنامه های طرح ماندگار، سمینار سواد رسانه ای است که پیرامون شبکه های مجازی، شبکه های اجتماعی، آسیب ها و راهکارهای مقابله با آن ها و نقاط قوت و ضعف آن می باشد.

 

وی گفت: با مراجعه به قرآن و روایات اهل بیت متوجه می شویم که هدف تمام برنامه های فرهنگی و اجتماعی معرفت زایی است، مقام معظم رهبری پیرامون مسأله فرهنگ فرمودند" باید به مسأله فرهنگ نگاه مدبرانه داشت، خود علم آموزی یک فرهنگ است اگر چنانچه  ما به مسأله فرهنگی در دانشگاه توجه کنیم آنوقت دانشجوی ما راغب و عاشق علم می شود و صرفاً دنبال مدرک نیست.

 

کارشناس مذهبی حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: امروزه یکی از معضلات ما در دانشگاه مدرک گرایی و گریز از علم آموزی و تحقیق و پژوهش است که در دراز مدت می تواند به کشور آسیب وارد کند، چنانچه به مسأله فرهنگ توجه شود دیگر دانشجو مدرک گرا و علم گریز نیست و اساتید هم صرفاً جهت ادای تکلیف سر کلاس حاضر نمی شوند بلکه مباحث تربیتی ومعرفتی را به دانشجویان خود منتقل می کند./869/303/ب3

ارسال نظرات