۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۱۸۹
آیت الله خاتمی:

اهانت هایی که در دو سال اخیر آمریکایی ها نسبت به ایرانی ها داشتند سابقه نداشت/ در ماجرای برجام مطیع محض رهبری باشیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بی سابقه خواندن اهانت های صورت گرفته طی دو سال اخیر از سوی دولتمردان و مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران را بی سابقه خواند و قضاوت درباره این که آیا این اهانت ها با پاسخ مناسب همراه بوده است را به افکار عمومی واگذار کرد.
سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که شامگاه سه شنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله دولت آباد تهران برگزار شد، گفت: خداوند جامعه اسلامی را عزیز می خواهد، دنیای استکبار از جمله امریکا در شرایط کنونی هیچ چیزی جز ذلت مردم ایران را دنبال نمی کند، به اندازه ای که در طول این دو سال آمریکایی ها به ایرانی ها اهانت کردند در طول انقلاب ندیده ایم، چندین بار گفتند همه گزینه ها روی میز است و این اتفاق حتی پس از امضای برجام نیز رخ داد.

 

وی افزود: وندی شرمن گفت؛ فریب کاری در ژن مردم ایران است، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ باید در برابر حرف های آنان موضع مناسب داشت، موضع مناسب بود یا خیر؟ مردم قضاوت کنند.

 

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آنها همان را می خواهند که یزید و ابن زیاد می‌خواستند، می خواهند ملت ایران را ذلیل و حقیر ببینند ولی مقام معظم رهبری با تدبیر خویش زینبی عمل کردند، هم زمان با برجام رهبری دستور به انجام آزمایش موشکی عماد را صادر کردند.

 

وی تاکید کرد: اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، ار ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد، دشمن می خواست ایران را تحقیر کند ولی به آنها می گوییم انبار ما پر از موشک هایی با قدرت نفوذ 1500 کیلومتری است و اگر اقدامی انجام دهند بیچاره خواهند شد.

 

امام جمعه تهران با بیان این که برخی تصور می کنند ابراز عشق به امام حسین(ع) این است که شیشه بریزند و روی آن راه بروند، خاطرنشان کرد: فکر می کنند قمه زنی پیش چشم دوربین ها ابراز عشق به اباعبدالله(ع) است، نکته مهمی درباره قمه زدن وجود دارد که تاکنون نگفته ام، دولت بحرین قمه زنی را حدود 10 سال پیش ممنوع کرده بود و زمانی مقام معظم رهبری فرمودند قمه نزنید این کار در بحرین آغاز شد.

 

وی افزود: عشق به امام حسین(ع) هزاران جلوه دارد، زنجیر زدن و گریه کردن اما این که کارهایی شود که اثر منفی بر گسترش تشیع داشته باشد سوء استفاده از سید الشهدا(ع) است، مظلومیتی مظلوم تر از جریان امام حسین(ع) وجود ندارد، دشمنان عزیز فاطمه را کشتند و چرا خیمه هایش را آتش زدند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنانی از مرحوم فلسفی، تصریح کرد: ایشان مدعی بود دشمنان با آتش زدن خیمه ها قصد نابودی آل علی را داشتند.

 

وی ادامه داد: در طول مسیر حدود 600 کیلومتری اهل بیت را دست بسته بردند، یا حسین(ع) مظلوم که بیان می شود به این دلیل است، قرآن و حسین مظلوم بوده و قرآن کتابی عمیق است، نهضت سالار شهیدان نیز عمق ویژه خویش را دارد.

 

آیت الله خاتمی اظهار داشت: بنده 40 سال است خطیب مجالس حسینی هستم و در این سالها مرور کتاب های مقتل و زندگی نامه سید الشهدا(ع) را در دستور کار خویش قرار داده بودم، هر سال در آستانه محرم یک مطلب جدید مشاهده می کنم آنچنان که قرآن عمیق است.

 

حادثه عاشورا معلول حضور نفوذیان در نهضت پیغمبراکرم
وی ادامه داد: آیات آخر سوره حشر را امام(ره) می فرماید که برای تفکر دز آخر الزمان فرستاده شده، نکته ای که امسال خیلی برایم جلب توجه کرد این تحلیل بود که از تاریخ استفاده می شود که حادثه عاشورا معلول حضور نفوذیان در نهضت پیغمبراکرم(ص) است.

 

وی افزود: حدود 100 روز از مساله برجام می گذرد و رهبری حداقل 70 بار کلمه نفوذ را بیان داشتند، این بدان معنا است که خطر جدی است، نهضت امام حسین(ع) کتاب است که مدام باید آن را خواند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) سه مرحله داشت، ابراز داشت: مرحله نخست قبل از عاشورا است که شامل مدینه تا مکه و مکه تا کربلا است.

 

وی افزود: پنج اردوگاه در نهضت امام حسین(ع) بوده و عناصر اصلی این قیام در دهه اول مطرح شد، مرحله دوم شب و روز عاشورا است، واقعا شب و روز عاشورا بدون هیچ تردید یک مقطع حساس در تاریخ بشریت است، مرحله سوم پس از عاشورا است که حرف در این رابطه بسیار زیاد است، باید توجه شود عبرت های پس از عاشورا بسیار مهم است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: نکته این جا است که یک مظلومیتی امام سجاد(ع) در این مرحله دارند که ما باید جبران کنیم، براساس مستندات دقیق تاریخی مدیریت پس از حادثه عاشورا تماما با امام سجاد(ع) است.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: اینکه چه کسی، چگونه و کجا سخنرانی کند برعهده حضرت بوده است، در تاریخ آمده از حضرت زینب سوال کردند چه کنیم، حضرت در جواب به امام سجاد(ع) اشاره داشتند و مدیر را حضرت سجاد(ع) می دانستند، قیام مختار بی حمایت امام سجاد(ع) نبود است، قیام توابین بی رضایت حضرت نبوده و نیز قیام مدینه را حضرت قبول نداشتند زیرا در این قیام اگرچه افراد خالص حاضر بودند ولی ناخالصی ها را حضرت می دیدند.

 

وی افزود: باید از بیان کلمه امام سجاد(ع) بیمار پرهیز کرد، بیمار یعنی فردی که 35 سال بیمار بوده، این ظلم به امام معصوم(ع) است، قهرمانی که واقعه را مدیریت کرده و کشتی طوفان زده کربلا را به ساحل رسانده و آن وقت لقب بیمار بیان شود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید نسبت به امام معصوم(ع) معرفت داشته باشیم، ابراز داشت: اگر فردی چند روز بیمار شود و تا آخر عمر به وی بیمار گویند از سوی آن شخص مطلوب نخواهد بود، باید همین را نسبت به امام سجاد(ع) داشته باشیم، این کاروان حجت مدارانه عمل کردند به این معنا که این کاروان مدیری دارد به نام امام سجاد(ع) و زیرمجموعه ای به نام حضرت زینب، رباب، فاطمه بنت الحسین و چند نوجوان دیگر که گوش به فرمان بودند.

 

وی افزود: نه باید از ولی جلو افتاد و نه از ایشان عقب، شنیدم که برخی شعار دادند «امان نامه برجام تلاش بی سرانجام» در خطابه نقد کردم ولی عده ای پرشور با نیت صادقانه شعار می دادند، ولی توجه شود گردنه کشور بسیار حساس است و مقام معظم رهبری در این جاده پرگردنه در حال طی مسیر هستند.

 

اطاعت از رهبری رمز سلامتی
آیت الله خاتمی با بیان این که راز و رمز سلامت ما این است که مطیع باشیم، تصریح کرد: برخی تصور می کنند که رهبری فقط یک ساعت برای نوشتن متن نامه به رییس جمهور وقت گذاشته اند ولی بنده دقیق خبر دارم، 10 روز مسؤولان عالی رتبه کشور با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند و رهبری اکثر کارهای شخصی را کنار گذاشتند تا اینکه این تصمیم گرفته شود، این اقدام تصمیم عقل جمعی است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مانند اجداد خویش اهل مشورت هستند، مشورت ها شده و سپس کلمه کلمه نوشته شده است، آیت الله حسن زاده در درس شرح اشارات می فرمودند؛ خواجه نصیر عبارات را مانند سرب محکم نوشته است.


برجام مشروط پذیرفته شد

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبری برجام را با 9 شرط پذیرفتند، یعنی قبول مشروط برجام، اگر کسی بگوید رهبری برجام را پذیرفت صحیح نیست، آقا برجام را به صورت مشروط پذیرفت، در این زمان باید بگوییم چشم، ما ولایت فقیه را در شعاع ولایت پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) می دانیم.

 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: کاروان آزادگان در حساس ترین شرایط ولایت پذیری خویش را نشان دادند، انتظار این است که همواره با رهبری باشند، بنده معتقد هستم بگو مگوها در این عرصه بی مورد است.

 

وی ادامه داد: یزید خواستار یک کاوران روحیه باخته، مرعوب و التماس کننده بود ولی آفرین بر این کاروان آزادگان که دشمن را ناامید کرد، در طول مسیر یک کلمه ذلت بار از این اسیران شنیده نشد، در چنین روزی حضرت زینب طوری در مجلس ابن زیاد حاضر شد که ابن زیاد گفت؛ من هذه المتکبره؟ این زن متکبر کیست؟ گفتند این دختر علی است، این زیاد خواست نمک به دل حضرت زینب بریزد و گفت؛ خدا با برادرت چه کرد؟ زینب در جواب فرمود؛ چیزی جز زیبایی ندیدم.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: امام سجاد(ع) به اراجیف ابن زیاد جواب می داد، حضرت را به مرگ تهدید کردند ولی امام سجاد(ع) در جواب فرمودند؛ کشته شدن در راه خدا عادت و افتخار به شهادت می کنیم، به این عزت حسینی(ع)گویند./811/پ201/ج

ارسال نظرات