۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۱۹۹
استاد حوزه علمیه:

مؤمن در اوج اقتدار مظلوم تر می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که مؤمن در اوج اقتدار مظلوم تر می شود، گفت: هر چقدر زمان فرج نزدیک تر می شود اقتدار یاران حضرت مهدی عج الله در منطقه افزایش می یابد.
مؤمن در اوج اقتدار مظلوم تر می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پناهیان، کارشناس مذهبی شامگاه سه شنبه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در دانشگاه هنر برگزار شد با بیان این پرسش که حماسه سازان در آخر الزمان چگونه باید باشند، اظهار داشت: کسی که به زمان خودش آشنا باشد اشتباهات به او هجوم نمی آورند، ما در زمان متفاوتی از زندگی نسبت به گذشته به سر می بریم،  زمانی که بچه مذهبی ها نسبت به شرایط زمانی آخرالزمان آشنا نباشند نمی توانند امیدوار باشند حماسه سازان زمان امام زمان هستند

 

وی افزود: ما در زمانی متفاوتی نسبت به گذشته هستیم که انتظار می رود باتوجه به تغییر خاصی که نسبت به گذشته داشته ایم باید متناسب با آن تغییراتی در وظایف شخصی نیز داشته باشیم. ما نسبت به جامعه دینی خود تکلیف داریم و باید در نهایت اقتدار به آن وظایف رسیدگی کنیم.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ما مجبوریم انقلابی و در کمال عزت مقتدر باشیم، افزود: ما نیازمند آن هستیم که نسبت به مسائل پیش روی جامعه خود بی تفاوت نباشیم و نبایدخود را از جامعه جدا ببینیم زیرا ما در شرایط گذر هستیم که باید با اقتدار از آن بگذریم و در اوج قدرت حماسه ساز باشیم. ما زمانی می توانیم به انتظار فرج خوش بین باشیم که در اوج قدرت و اقتدار نسبت به مسائل و مشکلات جامعه خود بی تفاوت نباشیم.

 


وی با بیان این پرسش که حماسه چگونه در قدرت پدید می آید، افزود: حماسه سیدالشهدا الگویی برای آفریدن حماسه بود و پیروی از حماسه اباعبدالله  هیچ تعارضی با اقتدار اباعبدالله نداشت، اعبدالله در اوج اقتدار حماسه آفرید، حماسه در ذاتش یک مفهوم نهفته است آن مفهوم اقتدار مومنان بود. گروه مومنان به راه امام حسین (ع) روز به روز به اقتدار نهایی نزدیک تر می شوند در عین حال که مظلوم تر می شوند در فضای جدید از اقتدار قرار می گیرند، جامعه ما نیازمند یک فضای جدید در حوزه اقتدار است. ما باید معنای اقتدار را نسبت به معنای مظلومیت تمییز بدهیم.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این سوال که اقتدار چگونه با مظلومیت پذیرفته می شود، افزود: هر چقدر زمان فرج نزدیک تر می شود اقتدار یاران حضرت مهدی عج الله در منطقه افزایش می یابد، از خراسانی تا یمانی گرفته تا شیعیانی که در شامات قدرت پیدا می کنند نمایانگر اقتدار یاران حضرت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتدار جوامع اسلامی از نظر منطقی هم افزایش پیدا می کند، بعضی چیزها در  منطقه اتفاق می افتند با اینکه سندی برای اثبات آن وجود ندارد ولی عینا تحقق می یابند،  هر چقدر زمان فرج  حضرت نزدیک تر می شود تقیه هم بیشتر می شود تقیه تا زمان ظهور حضرت هم ادامه پیدا می کند و روز به روز هم پهنه اش گسترده تر می شود./817/203/ب

ارسال نظرات