۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۸۲۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت صحیح فرزندان عاملی مؤثر در نوع برخورد و حضور آن‌ها در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ترویج بی حجابی و عدم تربیت صحیح دختران برای چگونگی حضور در جامعه نوعی زنده به گور کردن دختران است، گفت: مادر نقش یک مدرسه و مرکز تربیتی برای فرزندان دارد.
سيد رضا جعفري علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا جعفری علوی، استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه شب در هیأت علوی های مقیم کاشان، با اشاره به این که در سوره نساء احکام زنان بیان شده است، گفت: قبل از اسلام برای زنان جایگاهی قائل نبودند و در زمان کنونی نیز به شکلی دیگر به زنان ظلم می شود.

 

وی افزود: ترویج بی حجابی و عدم تربیت صحیح دختران برای چگونگی حضور در جامعه نوعی زنده به گور کردن دختران است.

 

جعفری با تأکید بر این که بی حجابی در جامعه عامل فساد و به بیراهه رفتن جوانان است، گفت: وظیفه والدین در تربیت صحیح دختران و آموزش آموزه های دین برای آنها بسیار سنگین و تأثیر گذار است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حجاب صرفا چادر نیست، بلکه چادر حجاب برتر است، گفت: تربیت صحیح فرزندان در کودکی عاملی مؤثر در نوع برخورد و حضور آنها در آینده جامعه است.

 

به گفته وی، مادر نقش یک مدرسه و مرکز تربیتی برای فرزندان دارد، از این رو اگر این نقش ارزنده صحیح انجام نشود، فرزندان نخواهند توانست نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

 

وی، وجود دانشمندان و شخصیت های بزرگ تاریخ را نتیجه تلاش مادران دانست و گفت: نقش زن در تربیت فرزندان به مراتب مهمتر و بالاتر از مرد است.

 

عزاداری برای امام حسین موجب جلای دل و تسکین قلب می شود

جعفری با یادآوری این که امام صادق(ع) می فرماید مطالب قرآن در تمام زمان ها جدید است، افزود: قرآن کریم ظاهری ساده، اما باطنی عمیق دارد که باید در هر دوره به تفسیر آن توجه شود و معیار عمل قرار گیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در زمان پیامبر اسلام(ص) یکی از سوره های قرآن نساء نامیده شده تا به حقوق زنان توجه شود، گفت: برخی از کسب و کارها، درآمدشان را به وسیله برهنه و نیمه برهنه کردن زنان به دست می آورند و استفاده ابزاری از زنان می کنند.

 

دبیر جامعه فرهنگیان کاشان با سفارش به قرائت قرآن و تدبر در آیات آن، گفت: نگاه به قرآن چشم را نورای و درد دل را درمان می کند.

 

وی با اشاره به این که نداشتن گرفتاری خود نعمتی ارزشمند از سوی خداوند است، افزود: فرزند صالح، سلامتی و توفیق عبادت خداوند متعال از الطاف الهی است.

 

جعفری با اشاره به این که سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) موجب جلای دل و تسکین قلب می شود، گفت: برخی از مراسم های عزاداری به سبک معقول و برگرفته از سنت ها برگزار نمی شود و به وسیله دشمن دچار تحریف شده است./1307/203/ب1

ارسال نظرات