۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۸۲۲۰

نشست «روایت سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام زین العابدین» در شوشتر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «روایت سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام زین العابدین(ع)» با عنوان در محضر صحیفه سجادیه با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان برنامه ریزی شده و هدف آن آشنایی بیشتر مردم با صحیفه سجادیه و مضامین پربار این کتاب است.
امام سجاد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست «روایت سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام زین العابدین(ع)» با عنوان در محضر صحیفه سجادیه با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان برنامه ریزی شده و شامگاه سه شنبه(5 آبان ماه) در شوشتر برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این مراسم در قالب برنامهای با عنوان در محضر صحیفه سجادیه در شوشتر و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در مسجد علامه شیخ شوشتری فرهنگ شهر برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، نقش امام سجاد(ع) در تبیین مبانی عمیق فرهنگ تشیع را بی بدیل برشمرد و ابراز داشت: امام سجاد(ع) به میزان قابل قبول و مقدور برای ما شناخته شده نیست.

 

وی با تأکید براین که بقای اسلام مدیون کربلا و عاشورا و پیام های عاشورا مدیون امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: امام سجاد(ع) از جهتی انقلاب عاشورا را حفظ و از طرف دیگر زمینه ساز نهضت علمی، فکری و فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که همه افراد جامعه در برابر فرهنگ ارزشی اسلام و ترویج آن وظایفی بر عهده دارند، ادامه داد: در این راستا حتی زنان خانه دار نیز می توانند با جلوگیری از اسراف و یاد دادن عفت و راهنمایی به فرزندان در خصوص شیوه صحیح ازدواج و همسرداری و ارائه الگوی برتر همراهی کنند.

 

شایان ذکر است، «در محضر صحیفه» از سری برنامه های کنگره ملی امام سجاد(ع) و توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خورستان در قالب 14 شب  در 14 شهرستان برگزار می‌شود.

 

در ادامه گزارش، این نشست با هدف آشنایی بیشتر مردم با صحیفه سجادیه و آموزههای علمی و عملی آن امام سجاد(ع) و بهکارگیری آنها در روش زندگی با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیدگاه حضرت برگزار می شود.

 

گفتنی است، این برنامه در مسجد علامه شیخ فرهنگ شهر با حضور اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان و عموم مردم برگزار شد./9453/202/ب3

ارسال نظرات