۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۲۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خبر داد؛

راه اندازی مرکز پژوهشی سبک زندگی اسلامی در بجنورد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را برای نخستین بار در سفر به خراسان شمالی مطرح کردند، گفت: در این راستا به زودی مرکز پژوهشی سبک زندگی اسلامی در بجنورد راه اندازی می شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از راه اندازی مرکز پژوهشی سبک زندگی اسلامی در بجنورد خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی و تلاش برای احیا و اجرای آن در جامعه را نخستین بار در سفر به خراسان شمالی مطرح کردند به همین دلیل نیز از این استان انتظار ویژه ای برای اجرایی کردن این فرمان رهبری می رود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا به زودی مرکز پژوهشی سبک زندگی اسلامی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی می شود تا اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان علاقه مند، برای انجام کارهای پژوهشی با این مرکز همکاری داشته باشند و حمایت شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در مورد اجرای سایر فرمایشات رهبری در سفر به این استان در زمینه تقویت حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات راه اندازی مدارس علمیه سفیران هدایت در خراسان شمالی است که با هدف جذب طلاب علاقه مند به تبلیغ صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در مدارس سفیران هدایت افراد و طلاب علاقه مند به مدت پنج سال فشرده دوره طلبگی را گذرانده و متعهد می شوند حداقل به مدت پنج سال نیز در مناطق مختلف به فعالیت های تبلیغی بپردازند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بجنورد، فضای کوچکی به مدرسه علمیه سفیران هدایت اختصاص داده شده و 80 طلبه نیز در این مدرسه در مقطع سفیران هدایت در حال تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی این مدرسه، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در جوار حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و در منطقه معصوم زاده چهار هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه علمیه سفیران هدایت به حوزه علمیه بجنورد اختصاص داده که کار اجرایی آن نیز شروع شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حوزه علمیه بجنورد نیز با محدودیت فضا روبرو است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته سرانجام دو هکتار زمین در جوار دانشگاه پیام نور بجنورد برای احداث حوزه علمیه بجنورد واگذار شد و بر اساس برنامه به زودی عملیات احداث ساختمانی مناسب برای توسعه حوزه علمیه بجنورد در این مکان آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه بجنورد به زودی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان و کمک های خیران آغاز می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در زمینه حوزه های علمیه، آغاز تدریس سطوح عالی حوزه در استان بود، خاطرنشان کرد: بعد از سفر رهبری و تأکید معظم له مبنی بر اینکه این استان ظرفیت داشتن حوزه علمیه ای با سطوح عالی را دارد، مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد با هدف تدریس سطح سه حوزه علمیه و تربیت تخصصی طلاب در رشته هایی از جمله کلام و علوم قرآنی راه اندازی شد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه در آینده بر تعداد رشته ها و طلاب این مدرسه علمیه تخصصی افزوده شده و در واقع همین مدرسه مقدمه راه اندازی حوزه علمیه جامع مورد نظر رهبر معظم انقلاب در استان است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات