۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۹۸۲۳۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مراسم 13 آبان در بجنورد با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم محوری گرامیداشت سیزدهم آبان در مرکز این استان با سخنرانی آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري- نشست برگزاري مراسم 13 آبان آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، با بیان اینکه امسال به منظور گرامیداشت این مناسبت، دهه استکبارستیزی در خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: این دهه برای نخستین بار در کشور با ابتکار بسیج دانشجویی این استان نامگذاری شده و برنامه های آن برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های دهه استکبارستیزی از چهارم تا سیزدهم آبان برگزار می شود، اضافه کرد: دهه استکبارستیزی با چهار مناسبت و رویداد مهم شامل چهارم آبان، سالگرد شهادت حضرت زین العابدین(ع) و اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، هشتم آبان، سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، دهم آبان، سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و سیزدهم آبان، سالروز تسخیر لانه جاسویی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 مقارن شده است.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: در این دهه برنامه هایی از قبیل کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها با حضور دانشجویان و اساتید برجسته کشوری، گفتمان های دینی با موضوع استکبارستیزی از سوی روحانیان، ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله 13 آبان و غیره پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طی روزهای نهم، دهم و یازدهم آبان ماه امسال کرسی های آزاداندشی با شرکت دانشجویان و با حضور سخنرانان کشوری در دانشگاه های استان در بجنورد و مراکز سایر شهرستان ها برپا شده و افزون بر این دیدارهایی نیز با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صورت می گیرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین همزمان با دهه استکبارستیزی که با دهه دوم ماه محرم مقارن شده است، با روحانیان اعزامی و مبلغان دینی در مساجد و حسینیه های استان هماهنگی شده تا در مساجد، تکایا و حسینیه ها پیرامون موضوع استکبارستیزی و تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، تبلیغ و فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه افزون بر این برنامه ها، ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه نیز همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و مراکز سایر شهرستان های تابعه استان برگزار می شود، افزود: مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان در بجنورد با سخنرانی آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم راهپیمایی و تظاهرات در این روز با شرکت اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: این مراسم نیز از محل میدان شهید بهشتی بجنورد تا میدان حضرت قائم(عج)(بازرگانی سابق) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: همچنین با توجه به تقارن این مناسبت با ایام محرم، در مراسم گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه امسال از ظرفیت مداحان کشوری نیز استفاده شده و افزون بر این در این روز دانش آموزان مرکز استان خراسان شمالی به صورت گروهی اقدام به اجرای سرود مذهبی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم راهپیمایی و تظاهرات بزرگ روز سیزدهم آبان ماه، افزون بر بجنورد، همزمان با سراسر کشور در سایر شهرستان های خراسان شالی نیز برگزار می شود.

 

گفتنی است، روز 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است./9314/202/ب1

ارسال نظرات