۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۲۴۶

برگزاری طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن در مدرسه علمیه بقیة الله نورآباد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد با بیان این که طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن در مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد برگزار می شود، گفت: شرکت طلاب در این دوره به صورت اختیاری است.
فعاليتهاي مدارس علميه

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای تربیت حافظان قرآن در این مدرسه، نام نویسی طلاب در طرح حفظ قرآن آغاز شده است.


وی با بیان این که طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن در مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد برگزار می شود، افزود: شرکت طلاب در این دوره به صورت اختیاری است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که طلاب مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد در هشت پایه مشغول تحصیل هستند، عنوان داشت: حفظ ترتیبی قرآن بین پایه های اول برگزار می شود.


وی در ادامه تصریح کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم نیز بین طلاب پایه های بالاتر این مدرسه برگزار خواهد شد.


مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد یادآور شد: آزمون پایانی حفظ ترتیبی قرآن کریم دو ماه یک بار و آزمون حفظ موضوعی نیز ماهی یک بار برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به این که شرکت در این دوره حفظ قرآنی برای طلاب اختیاری است، بیان داشت: بین 50 تا 60 نفر از طلاب در این دوره شرکت کردند.


حجت الاسلام موسوی هدف از این طرح را تربیت حافظان قرآن دانست و خاطرنشان کرد: طرح حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی قرآن تا پایان سال ادامه دارد.


وی انس با قرآن، هدایت انسان و احیای قلب را از جمله آثار حفظ و تلاوت قرآن بیان کرد و گفت: تحول در شخصیت انسان از دیگر آثار انس با قرآن است.


مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد با بیان این که از امتیازات یک طلبه موفق انس با قرآن است، اظهار داشت: انس با قرآن و درک معانی قرآنی سلاح طلبه در مسیر تبلیغ است.


وی با تأکید بر این که حفظ قرآن برای طلاب امری ضروری است، گفت: در این راستا طلبه باید داوطلبانه قدم بردارند و طلاب باید از بزرگان و عالمان دین الگو بگیرند.


حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که فعالیت طلاب در مدارس علمیه باید به دور از سستی و تنبلی باشد، بیان داشت: با توجه به این که هدف طلبگی مشخص است و مسؤولیت افرادی که این مسیر را انتخاب کردند سنگین است، طلاب باید با اشتیاق، انگیزه و به دور از تنبلی در مدارس علمیه فعالیت داشته باشند./9459/302/ب1

ارسال نظرات