۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۲۴۸
امام جمعه فریمان:

هدف دشمن از توافق هسته ای، نفوذ فرهنگی و استحاله انقلاب است/ مسؤولان با چشم باز برجام را اجرا کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی اشکذری با اشاره به بی اعتمادی جمهوری اسلامی نسبت به طرف مقابل، با توجه به سابقه حیله گری آن ها، گفت: دشمنان ما به خصوص آمریکایی ها از این برنامه به دنبال نفوذ فرهنگی و استحاله در انقلاب هستند، از این رو مسئولان باید با چشم باز در اجرای آن عمل کنند و بدانند که مراحل اجرای برجام باید متناظر باشد نه این که ما همه کار را بکنیم و آنها هیچ کاری انجام ندهند.
امام جمعه فريمان

حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به ارائه تحلیلی پیرامون نامه رهبر معظم انقلاب در تأیید مشروط برجام که چندی پیش خطاب به رییس جمهور مرقوم کردند، پرداخت و گفت: در بحث و بررسی هایی که پیرامون برجام صورت گرفت، برخی از شیوه های این بررسی در برخی محافل گاها با اخلاق سیاسی از نگاه اسلام موافقت نداشت و بسیار نامطلوب تجلی می کرد که موجب آزردگی روان مردم شد.

 

وی با اشاره به این که برجام در هر حال روند قانونی خود را طی کرد و رهبر معظم انقلاب نیز در پایان این روند، بدون معطلی نامه ای را خطاب به رییس جمهور ارسال کردند، افزود: نامه ای که ایشان مرقوم فرمودند حاوی نکات مهمی بود که به شکل مستقیم و غیر مستقیم خطاب دولت و سایر مسؤولان هشدار داده شد و البته مورد استقبال رییس جمهور و سایر مسؤولان نیز قرار گرفت.

 

امام جمعه فریمان خاطرنشان کرد: برجام در ماهیت خود دارای نکات مثبت و منفی است و نگاه یک سویه به این متن، نگاهی نادرست است، پس باید مراقب بود که در تعریف و یا مخالفت با آن یک جانبه قضاوت نکنیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی ضمن گلایه از برخی اظهار نظرهای غیر منطقی نسبت به برجام، گفت: متاسفانه برخی برجام را بهشت موعود ملت ایران می دانستند و از طرف مقابل نیز برخی آن را مخالف همه ارزش های انقلاب معرفی می کردند که هیج کدام از این نظرات صحیح نیست.

 

وی با بیان این که «بحث در باره یک موضوع تا زمانی که قانون نشده باشد، خوب است»، افزود: وقتی که یک مسأله به قانون تبدیل شد، باید برای همه محترم باشد و دیگر مخالفت ها و موافقت ها جایی ندارد، از همین رو جناح ها باید توجه داشته باشند که از این پس همه باید مراقب اجرای درست قانون برجام باشیم نه در پی ریزش بنیان آن.

 

امام جمعه شهرستان فریمان با اشاره به بی اعتمادی جمهوری اسلامی نسبت به طرف مقابل، با توجه به سابقه حیله گری آن ها تصریح کرد: دشمنان ما به خصوص آمریکایی ها از این برنامه به دنبال نفوذ فرهنگی و استحاله در انقلاب هستند، از این رو مسئولان باید با چشم باز در اجرای آن عمل کنند و بدانند که مراحل اجرای برجام باید متناظر باشد نه این که ما همه کار را بکنیم و آنها هیچ کاری انجام ندهند.

 

حجت الاسلام طباطبایی در پایان ضمن تأکید بر این که محدویت های پذیرفته شده در توافق هسته ای نباید ما را برای همیشه در محدودیت قرار دهد، یادآور شد: محدودیت ما خواسته دشمنان است و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که سازمان انرژی اتمی از همین حالا برای رسیدن به 190 هزار سو برنامه ریزی دقیقی انجام دهد تا عقب نمانیم./820/302/ب3

ارسال نظرات