۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۲۶۸

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه مشاوره در حرم رضوی، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی تامین کننده نیاز شرق کشور، بهره مندی 7 هزار زائر ازکارگاه های قرآن حرم رضوی، تأکید بر اجرای طرح «هفته های مشهد» در کشورهای اسلامی و کمک به بازگشت 9 هزار زائر در راه مانده از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: این موسسه در حوزه چاپ صنعتی (فلکسو) که قدمت و سابقه ای 20ساله دارد، در حال فعالیت است و تا کنون توانسته نیازهای صنعت گران و تولیدکنندگان شرق کشور را تامین کند.

 

مسعود فرزانه اظهار کرد: خدمات ارائه شده این موسسه مربوط به کالاها و بسته بندی های مورد نیاز از جمله انواع لفاف های منعطف مورد استفاده در صنایع مختلف است و هم اکنون به عنوان یکی از مراکز دارای اعتبار شناخته می شود.

وی برنامه های توسعه آتی موسسه را استفاده از ماشین آلات جدید معرفی کرد و افزود: از مهرماه سال جاری عملیات راه اندازی دستگاه های جدید با حضور کارشناسان خارجی انجام شد.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: این موسسه، اولین مرکز مجهز و کار آمد بسته بندی با فن آوری روز آمد جهانی است که به صورت مجتمع و متمرکز در حال فعالیت است.

فرزانه یادآور شد: بالاترین فن آوری با بیشترین کارآیی در خصوص چاپ کاغذهای بسیار نازک با ماندگاری و مقاومت بالا در چاپ قرآن کریم و کلیه فرآیندهای سه گانه پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ از سوی سخت افزارهای کنترل کیفیت از جمله اقداماتی است که این چاپخانه را در مقایسه با سایر موسسات متمایز ساخته است.

 وی با اشاره به اینکه استقرار چرخه کامل و گردش کار مربوط به باز نشر و چاپ نفایس  در این موسسه در حد و طراز جهانی است، اضافه کرد: داشتن خط تولید صحافی جلد نرم و سخت با حداکثر اتوماسیون و بالاترین کیفیت قابل دسترس از دیگر دستاوردها و فعالیت های این موسسه است.

برگزاری کارگاه مشاوره در حرم رضوی

همزمان با ماه محرم الحرام مرکز مشاوره دینی حرم مطهر رضوی در 2 قالب «مشاوره فردی» و «مشاوره گروهی» به افراد در حوزه‌های مختلف تربیتی، اعتقادی، خانوادگی و ازدواج خدمات مشاوره‌ ارائه می‌شود.

عنوان دوره‌های مشاوره گروهی تدارک دیده شده «مهارت های زندگی و تعارض مسائل زناشویی» است، ابراز داشت: کارگاه مشاوره «مهارت‌های زندگی» در روز چهارشنبه با حضور دکتر قندهار زاده در ساعت 10 برگزار می شود.

محل برگزاری این کلاس‌ها در سر در غربی صحن جامع رضوی است وعلاقمندان به شرکت در این کارگاه، می توانند با مراجعه حضوری به مرکز مشاوره دینی حرم مطهر رضوی، برای مشاوره فردی یا گروهی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگاه های مشاوره گروهی به تخصص نیاز دارد، از این رو برای برگزاری مشاوره‌های گروهی سعی شده تا اساتید دوره‌ها، از اساتید نمونه کشوری انتخاب شوند.

بهره مندی 7 هزار زائر ازکارگاه های قرآن حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در شش ماه نخست سال 94 بیش از هفت هزار و 37 زائر از کارگاه های قرائت و حفظ حرم مطهر رضوی بهره مند شدند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی گفت: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های قرائت و حفظ قرآن مجید در قالب آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید مقدماتی و تکمیلی، حفظ و صوت و لحن از جمله فعالیت‌های اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن، رفع اشکال، مشاوره آموزشی قرآن، معرفی کتب، جزوه و سی دی آموزشی همه روزه در نوبت صبح ویژه خواهران و نوبت عصر ویژه برادران برگزار می شود، افزود: در این واحد زائران علاوه بر اینکه با اشکالات قرائت خود آشنا می شوند و می‌توانند قرائت نماز خود را تصحیح کنند و همچنین با راهنمایی اساتید از کتب و جزوات آموزشی مورد نیاز خود نیز مطلع شوند.

معاون تبلیغات و راتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال، 397 کارگاه تصحیح و قرائت قرآن و  نماز در حرم مطهر رضوی برگزار شده است، ابراز کرد:  در این ایام 4 هزار و 363 فراگیر از این کارگاه ها بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تا کنون یک صد و 36 کارگاه حفظ در حرم مطهر رضوی برگزار شده که 6 هزار و 363 فراگیر قرآنی در این کارگاه ها به حفظ این کتاب آسمانی پرداختند.

تأکید بر اجرای طرح «هفته های مشهد» در کشورهای اسلامی

معاون هماهنگی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: باید طرح «هفته های مشهد» با هدف معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به جهان  در شهرهای بزرگ اسلامی اجرایی شود.

محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با همدلی و وفاقی که در بین دستگاه های اجرایی استان وجود دارد، فرصت بی نظیری برای ارائه خدمات مطلوب به زائران بارگاه منور رضوی فراهم شده است که باید بهترین بهره برداری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهر مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی شده است، ابراز کرد: مشهد مقدس باید الگویی برای تمام شهرهای جهان باشد و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ رضوی و زیارت را فراهم کرده است.

واحدی به طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت:  شورای برنامه ریزی استان 10 راهبرد، 39 سیاست، 160 برنامه و 825 پروژه تصویب کرده که 100 پروژه آن مربوط به سال 2017 است و امیدواریم تا آن زمان به بهره برداری برسد.

معاون زیارت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: نشان دادن سیمای زیبا، اصلاح زوایای ظاهری و باطنی مشهد مقدس، بررسی مسائل فرهنگی، امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی از دیگر اهدافی است که در دستور کار قرار گرفته است.

واحدی با بیان اینکه در ارتباط و  تعامل با زائران خارجی ضعیف عمل کرده ایم، گفت:  معاونت زیارت استانداری بحث آموزش زبان عربی و انگلیسی را آغاز کرده است تا خادمان امام رضا(ع)، رانندگان تاکسی،  اصناف و کسبه بتوانند با این زائران به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند.

کمک به بازگشت 9 هزار زائر در راه مانده

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: در شش ماه نخست امسال به بیش از 9 هزار زائر در راه مانده برای بازگشت به موطن هایشان کمک شده است.

بخش امداد زائران این اداره در نیمه اول امسال به شیوه های مختلف زمینه بازگشت بیش از 9 هزار زائر در راه مانده و ابن السبیل را فراهم کرده است.

وی افزود: بیش از چهار هزار و پانصد زائر در راه مانده با اتوبوس و 24 نفر با قطار به موطن های خود بازگردانده شده اند، همچنین هزینه سفر بیش از 4 هزار زائر که به دلایل مختلف برای اقامت و زیارت خود با مشکل روبه رو بوده اند در شش ماه گذشته پرداخت شده است.

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با اشاره به پرداخت هزینه سوخت 104 زائر در راه مانده تاکید کرد: به علت پرداخت این هزینه ها از درآمد موقوفه ای خاص و تاکید بر هزینه این درآمد طبق دستور واقف، همکاران ما در این بخش با حساسیت بالایی درخواست های ارائه شده را بررسی کرده و با روش های مختلف برای مساعدت این عزیزان اقدام می کنند./1308/203/ب3

ارسال نظرات