۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۸۲۷۸

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تبیین آموزه‌های دعای مکارم الاخلاق در برنامه «صبح نیاز»، بررسی موانع اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر در «مجله روز»، پاسخ به استفتائات درباره آداب عزاداری سیدالشهداء(ع) در برنامه «زمزم احکام»، فرهنگ سازی گناه توسط دشمن در کلام حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه «برکرانه نور»، تأملی برشگفتی‌های مدل رهبری امام حسین(ع) در برنامه «اندیشه‌ها» از برنامه‌های رادیو معارف در ماه محرم است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، پخش برنامه «حسینیه»، تبیین آموزه‌های دعای مکارم الاخلاق در برنامه «صبح نیاز»، بررسی موانع اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر در «مجله روز»، پاسخ به استفتائات درباره آداب عزاداری سیدالشهداء(ع) در برنامه «زمزم احکام»، فرهنگ سازی گناه توسط دشمن در کلام حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه «برکرانه نور»، تأملی برشگفتی‌های مدل رهبری امام حسین(ع) در برنامه «اندیشه‌ها» از برنامه‌های رادیو معارف در ماه محرم است.

 

شنوندگان رادیو معارف ثواب تلاوت سوره‌های قرآن را به شهدای کربلا هدیه کردند

 شنوندگان برنامه «حسینیه » رادیومعارف در دهه محرم بیش از صدهزار بار، سوره‌های قرآن کریم را تلاوت و ثواب آن را به ارواح مطهر شهدای کربلا هدیه کردند.

 

برنامه «حسینیه» که با هدف آشنایی مخاطبان با شاخصه‌های زندگی حسینی و مهدوی از اول تا دوازدهم محرم ساعت 9تا 11 به طور زنده از رادیو معارف پخش شد، بخش‌های مختلفی داشت که مورد اقبال و توجه مخاطبان این رسانه دینی قرار گرفت.

 

یکی از بخش‌های این برنامه که با استقبال بی نظیر مخاطبان همراه شد ، تلاوت سوره‌های منتخب و اهداء آن به ارواح شهدای کربلا بود.در این طرح برای هر روز یک سوره قرآن کریم انتخاب شده بود که بر اساس اعلام پیامکی و تلفنی مخاطبان؛ شنوندگان برنامه «حسینیه» در دهه محرم بیش از صدهزار بار سوره‌های «شمس ،فجر،یاسین،تکویر،معارج،واقعه، بروج وجمعه » را تلاوت و ثواب آن را به شهدای کربلا هدیه کردند.

 

تبیین آموزه‌های عرفانی دعای مکارم الاخلاق در رادیو معارف

 برنامه «صبح نیاز» رادیو معارف به شرح آموزه‌های عرفانی دعای شریف «مکارم الاخلاق» می‌پردازد.

 

 حجت الاسلام   حمیدرضا رضانیا آموزه‌های عرفانی دعای شریف«مکارم الاخلاق» را در برنامه صبح نیاز رادیو معارف شرح می‌دهد.

 

دعای بیستم صحیفه سجادیه، دعای مکارم الاخلاق است که از 22 بخش تشکیل شده و به دلیل دارا بودن محتوا و مضامین عالی و ابعاد تربیتی مورد توجه سالکان الی الله و عارفان قرار گرفته است تا در پرتو شناخت عرفان ناب و خالص اهل بیت علیهم السلام، گرفتار جریان‌های انحرافی عرفان واره ها نشوند.

 

خاطرنشان می‌شود برنامه «صبح نیاز» به همت گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف در تمامی ایام هفته ساعت 45 : 4 بامداد تقدیم معارف جویان و بیداردلان می‌شود.

 

بررسی موانع اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجله روز

 برنامه زنده «مجله روز» رادیو معارف در گفتگو با مسیولان ستاد امربه معروف و نهی از منکر و همچنین دست اندرکاران قوای سه گانه موانع اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی می‌کند.

 

برنامه «مجله روز» چهارشنبه 6 آبان در گفتگو با یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چگونگی رفع موانع اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

 

این برنامه در روز پنج شنبه 7 آبان نیز با حضور یکی از اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرائم قوه قضائیه به راهکارهای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد پرداخت.

 

برنامه «مجله روز»به همت گروه اخبار معارف و اطلاع رسانی هر روز ساعت 8:40 تا ساعت 9 به تهیه کنندگی سیدمحمدعلی حسینیان و اجرای حمید سوری از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

خاطرنشان می‌شود حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سه شنبه 5 آبان در گفتگو با برنامه «مجله روز» ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ستاد احیاء در استان‌ها باید با برگزاری جلسات ماهانه و ارائه دستور العمل‌ها موانع اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر را برطرف کنند .

 

پاسخ به استفتائات درباره آداب عزاداری سیدالشهداء علیه السلام در رادیو معارف

 

برنامه «زمزم احکام» رادیو معارف به طرح و بررسی احکام و آداب عزاداری سیدالشهدء علیه السلام می‌پردازد.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف این رسانه دینی مقارن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به استفتائات مرتبط با عزاداری اهل بیت علیهم السلام توسط مراجع معظم تقلید یا نمایندگان مراجع پاسخ می‌دهد.

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسین وحید پور در این برنامه در خصوص شیوه عزاداری و برگزاری مراسم و مجالس مذهبی سخن می‌گوید.

 

برنامه «زمزم احکام» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف هر هفته شنبه تا پنجشنبه از ساعت 05 : 11 از صدای فضیلت پخش می‌شود. علی اسماعیلی تهیه کنندگی و سیدمرتضی موسوی نژاد اجرای برنامه را بر عهده دارند.

 

علاقه مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «زمزم احکام» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

فرهنگ سازی گناه توسط دشمن در کلام حضرت آیت الله جوادی آملی

 آیت الله جوادی آملی در برنامه «برکرانه نور» رادیو معارف با بیان این که دشمن با فرهنگ سازی و عادی سازی گناه انسان‌ها را به ورطه تباهی می‌کشاند فعالیت رسانه ای غرب را در راستای مطامع شیطانی و فاقد اعتبار دانست.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف ،حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه «برکرانه نور» ذیل تفسیر آیات 176 تا 191 سوره شعراء گفتند: شیطان و دشمن اول گناه را زمینه سازی و فرهنگ سازی می‌کند بعد آن را طبیعی جلوه می‌دهد، مانند کار بی بی سی که درهر عمل بی بی سی باید تحقیق کرد چون آنها جایزه صلح نوبل را به جنگ افروز می‌دهند،پس عمل آنها اعتبار ندارد.

 

برنامه «برکرانه نور» که به پخش درس تفسیر قرآن کریم مفسر عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی اختصاص دارد چهارشنبه 6 آبان به موضوع زمینه سازی و فرهنگ سازی گناه توسط دشمن می‌پردازد .

 

«برکرانه نور» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی علی برخورداری هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:00 بامداد از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

راه‌های شیطان برای کاستن از اهمیت ارزش‌ها را بشناسیم

 برنامه «مهر و قهر» رادیو معارف خدعه‌های شیطان برای کاستن از اهمیت ارزش‌ها را برملا می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علی عابدینی در ادامه سلسله مباحث بررسی حب و بغض و مهر و قهر در نظام ارتباطی اسلام چهارشنبه 6 آبان از شگردهای شیطان برای کاستن از اهمیت ارزش‌های اسلامی سخن می‌گوید.

 

«مهر وقهر» کاری از گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی روح‌الله اسماعیلی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت 45 : 14 به روی آنتن می‌رود.

 

تأملی برشگفتی‌های مدل رهبری امام حسین(ع)

 رادیو معارف در برنامه «اندیشه‌ها» شگفتی‌های مدل رهبری امام حسین علیه السلام را تبیین می‌کند.

 

حجت الاسلام علی اصغر علوی در برنامه « اندیشه‌ها » ضمن تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورای سال 61 به بررسی شگفتی‌های مدل رهبری امام حسین(ع) در مقیاس الگوی رهبری می‌پردازد.

 

برنامه «اندیشه‌ها» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوذر رجبی و اجرای حسین حیدری دوشنبه 4 آبان ساعت 45 : 14 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه‌های پخش شده به صفحه اختصاصی برنامه «اندیشه‌ها» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./998/ت302/س

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات