۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۳۰۰

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مسابقه عکس «محرم در سیستان» در دانشگاه آزاد زابل، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان و ثبت 16 وقف جدید در دهه نخست محرم امسال از مهم‌ترین اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
کوتاه

مهدی بزی، کارشناس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مسابقه عکاسی « محرم در سیستان» با هدف ثبت صحنه‌های پرشور و به تصویر کشیدن مراسم و آیین‌های عزاداری محرم بویژه مراسم سنتی منطقه سیستان در دانشگاه آزاد زابل برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: این مسابقه ویژه دانشجویان و دانشگاهیان است و از امروز، 6 آبان‌ماه تا یازدهم ماه جاری فرصت دارند تا حداکثر 5 عکس از مراسم عزاداری محرم در قالب CD به معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد ارسال کنند.


کارشناس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زابل افزود: دانشجویان می‌توانند ذوق هنری خود را با کمک دوربین‌های دیجیتال و یا گوشی‌های موبایل هوشمند به تصویر کشیده و در معرض دید علاقمندان قرار دهند.


وی ادامه داد: محورهای اصلی این مسابقه شامل ثبت لحظات پرشور عزاداری‌های هیئات مذهبی، تعزیه خوانی، عزاداری بانوان، مراسم سنتی و بومی منطقه سیستان و همچنین حضور کودکان در این مراسم می‌شود.


بزی با اشاره به این‌که به سه نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که مراسم عزاداری محرم و صفر با شکوه و شور خاصی در سیستان برگزار می‌شود، ثبت این لحظات و نمایش آنان می‌تواند بسیار جالت توجه و تأثیرگذار باشد.


برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در دانشگاه سیستان وبلوچستان
مسابقه کتاب‌خوانی در سه رشته «سیره آفتاب»، «امام خمینی(ره)، معمار وحدت» و «در کوچه‌های آفتاب» صبح امروز، 6 آبان‌ماه از سوی جهاد دانشگاهی در تالار ملاصدرا دانشکده ادبیات وعلوم انسانی زاهدان برگزار شد.


این مسابقه ویژه دانشجویان دانشگاه سیستان وبلوچستان بود که به مناسبت سال تحصیلی جدید برگزار و بیش از 80 نفر، اعم از خواهران و برادران در آن به رقابت پرداختند.


نتایج مسابقه کتاب‌خوانی شنبه، 9 آبان اعلام و به ده نفر از برگزیدگان هر رشته جوایز نقدی اهدا خواهد شد.


ثبت 16 وقف در دهه اول محرم امسال در سیستان وبلوچستان
حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان
گفت: در دهه نخست محرم امسال 16 وقف جدید شامل 9 وقف در روستای تیس چابهار،3 وقف در زابل،2 وقف در زاهدان و 2 وقف در زهک به ثبت رسید.


وی گفت: فعالیت 80 مبلغ اعزامی از قم در قالب برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی امسال همچنین علاقمندی مردم این خطه به وقت و نیکوکاری از مهم‌ترین دلایل گسترش فرهنگ وقف در استان است.


مدیرکل اوقاف  و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: وقفیات جدید با زیربنای 6900 متر مربع و ارزش یک میلیارد و 450 میلیون ریال می‌باشد که با نیات متنوع قرآنی، مسجد، مراسم مذهبی و ورزش وقف شده است./831/203/ب1

ارسال نظرات