۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۳۳۶
امام جمعه شهرستان بهبهان:

فرهنگ دعا برای مبارزه با حاکمان ستمگر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان بهبهان با اشاره به این که تبلیغ و ترویج علنی دین در دوران امام سجاد(ع) میسر نبود، گفت: ایشان دعا را برای تبلیغ دین و رویارویی با امویان برگزید.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه شهرستان بهبهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این موضوع که امامت امامان پس از شهادت یکدیگر آغاز می­ شود، اظهار داشت: امامت آن حضرت بنا به مشیت الهی در واقعه کربلا و پس از شهادت پدرشان آغاز شد.

 

وی نقش امام سجاد(ع) در ترویج فرهنگ عاشورا را مثال زدنی دانست و گفت: کسالت و بیماری آن حضرت در واقعه کربلا تدبیر الهی و برای حفظ نسل امامت صورت گرفته است.

 

امام جمعه شهرستان بهبهان با بیان این که امام سجاد(ع) در کنار حضرت زینب(س) به ترویج فرهنگ عاشورا پرداخت، افزود: آن حضرت در کاروان اسراء و در حالت اسارت به تبیین و تبلیغ فلسفه قیام امام حسین(ع) و مظلومیت ایشان پرداخته و تا پایان عمر تلاش فراوانی در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا کرده تا نسل به نسل در میان مسلمانان ذکر شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود مسلمانان را به اعمال و ذات پلید بنی امیه آگاه ساخت، گفت: آگاهی مسلمانان از ماهیت پلید بنی امیه و آشنایی با مقام و منزلت اهل بیت، آنها را به خونخواهی و انتقام از قاتلان امام حسین(ع) ترغیب کرد.

 

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به قیام­های صورت گرفته برای خونخواهی امام حسین(ع) افزود: قیام­های صورت گرفته نشانگر  حس مسؤولیت و کوتاهی مردم در همراهی با امام حسین بود، بنابراین این قیام­ها به طور طبیعی چه با اذن معصوم باشد یا نباشد، صورت گرفت.

 

وی با اشاره به این که خفقان و ستم بنی امیه در دوران امام سجاد(ع) ایشان را از خونخواهی بازداشت، تصریح کرد: در کتب تاریخی بعضی از قیام­ها از سوی ایشان مورد تأیید است.

 

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که  اوضاع سیاسی دوران زندگانی امام چهارم علیه اهل بیت است، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج علنی دین در آن زمان میسر نبوده بنابراین امام سجاد(ع) فرهنگ دعا را برای ترویج دین و مبارزه سیاسی با حاکمان اموی انتخاب کردند.

 

وی در پایان یادآور شد: امام سجاد(ع) دعا را افزون بر راز و نیاز با خدا، برای تبلیغ فرهنگ اهل بیت برگزیدند./9466/303/ب3

 

ارسال نظرات