۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۴۰۶
آیت‌الله شبستری:

غفلت از توصیه‌های فرهنگی رهبر انقلاب جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا حدودی به مسائل فرهنگی توجه شده اما با سطح ایده‌آل فاصله وجود دارد، گفت: دغدغه‌ها و توصیه های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی نباید مورد غفلت واقع شود، با توجه به هجمه تمام عیار فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم، باید هوشیار و آگاه بود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار اساتید شرکت کننده در کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی اظهار داشت: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که بدون پیوست فرهنگی اجرایی شده‌اند، موجب بروز برخی معضلات فرهنگی شده است.


امام جمعه تبریز برگزاری کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی در استان را اقدامی ارزشمند از سوی سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان‌شرقی دانست و خاطرنشان کرد: هر چند این کار دیر انجام می‌شود، اما اساتید بسیجی در یادآوری این مسأله مهم پیشتاز شده و می‌خواهند این طرح را اجرایی کنند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در عرصه‌های فرهنگی شد و افزود: انقلاب اسلامی ایران، صبغه فرهنگی دارد، به عبارت دیگر انقلاب ما انقلابی با ماهیت فرهنگی بوده است، با این اوصاف بایستی تمامی شعارها، اعمال و عملکرد ما مروج فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا حدودی به مسائل فرهنگی توجه شده اما با سطح ایده‌آل فاصله وجود دارد، تصریح کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی نباید مورد غفلت واقع شود، با توجه به هجمه تمام عیار فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم، باید هوشیار و آگاه بود.


وی ادامه داد: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ولی وضع به جایی رسیده است که رهبری می‌فرمایند؛ «گاهی خواب از چشم انسان زدوده می‌شود» این عبارت نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب اسلامی تا چه اندازه به مسائل فرهنگی کشور اهمیت قائل هستند.


رییس مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: مقام معظم رهبری گاه‌گاهی در زمینه مسائل فرهنگی نهیبی می‌زنند و مسائلی را درباره فرهنگ مطرح می‌کنند ولی متأسفانه بعد از مدتی باز هم به فراموشی سپرده می‌شود، باید دانست که دشمن قصد دارد از لحاظ فرهنگی به کشور نفوذ کند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تمام برنامه‌های رسانه‌ای غرب با هدف تخریب باورها، اعتقادات و فرهنگ غنی اسلامی طرح‌ریزی شده است، گفت: استکبار جهانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره قصد تخریب و از بین بردن آموزه‌های دینی جوانان را دارد و می‌خواهد ماجرای اندلس را در ایران تکرار کند.


آیت‌الله شبستری با ابراز تأسف از وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: در گزینش اساتید دانشگاه باید دقت بیشتری اعمال شود، چرا که افرادی در دانشگاه‌ها هستند که به جای تربیت صحیح دانشجویان، سمپاشی می کنند و تفکرات غربی را ترویج می دهند./935/202/ب2

ارسال نظرات