۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۴۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ زیربنای توسعه و اقتصاد کشور شناخته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز با بیان این‌که فرهنگ زیربنای توسعه و اقتصاد کشور شناخته می‌شود، گفت: مسأله پیوست‌ فرهنگی سال‌ها پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفت، اما با غفلت مسؤولان امر همراه بوده است.
کتاب پيوست فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال‌پور، استاد حوزه علمیه و دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار اساتید شرکت کننده در کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی با امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ در عصر حاضر اظهار داشت: جایگاه و ضرورت مسائل فرهنگی هنوز شناخته نشده است.


وی با بیان این‌که مسأله پیوست‌ فرهنگی سال‌ها پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفت، اما با غفلت مسؤولان امر همراه بوده است، خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی بیش از 200 نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی حضور دارند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که فرهنگ زیربنابی توسعه و اقتصاد شناخته می شود، گفت: فرهنگ با خودش معنویت، معرفت و آگاهی را به دنبال دارد، از این رو برگزاری این کارگاه آموزشی و کاربردی از سوی سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی ارزشمند است.


جمال‌پور با بیان این‌که نهادهای متعددی متولی فرهنگ در جامعه هستند، که گاه با موازی کاری و گاه بی‌توجهی در برخی عرصه‌های فرهنگی فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر 30 نهاد دولتی متولی فعالیت‌های فرهنگی در کشور هستند، ولی متاسفانه در مسائل فرهنگی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر فرهنگ اسلامی و مکتب حسینی به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به فرهنگ در دنیا مشهور است و باید در این زمینه همه اساتید احساس وظیفه کرده و پای کار بیایند.


همچنین مسلم اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی، گفت: رسالت بسیج اساتید همواره عملیاتی و اجرایی ساختن ملزومات بر زمین مانده علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه و منبعث شده از منویات مدبرانه مقام معظم رهبری است.


وی پیوست فرهنگی را از جمله توصیه‌های رهبری دانست و خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی در حقیقت به دنبال آن است تا قبل از انجام هر طرح و خدمتی در عرصه‌های مختلف، ابعاد مختلف فرهنگی آن، در افق حال و آینده دیده شود. این کارگاه در راستای پیگیری منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود.


اورنگی خاطرنشان کرد: این کارگاه با همکاری و مساعدت معاونت فرهنگی شهرداری تبریز، جهاددانشگاهی استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه تبریز، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دانشگاه پیام نور استان و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به مدت سه روز در تبریز برگزار می‌شود./935/202/ب2

ارسال نظرات