۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۴۱۶

همایش بزرگ رهروان زینبی در سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ رهروان زینبی با حضور پرشور بانوان سمنانی در جوار حرم مطهر امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) سمنان برگزار شد.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام احمد اکرمی، استاد حوزه و دانشگاه قم در همایش بزرگ رهروان زینبی در این شهرستان که با حضور پرشور بانوان سمنانی در جوار حرم مطهر امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ‌حضرت زینب(س) الگوی نمونه صبر،‌ مقاومت،‌ استقامت در راه دین، ‌ارزشها و اعتقادات است، اظهار داشت: بانوان باید به تأسی از حضرت زینب (س) صبر را سرمشق سبک زندگی خود قرار دهند.

 

وی افزود:‌ حضرت لقمان(ع) در نصیحتی خطاب به فرزندش گفته است«اصبر علی ما اصابک»؛ یعنی در مقابل آنچه به سرت می‌آید،‌ صبر کن و بر این اساس باید گفت صبر از اساسی‌ترین امور و مهمترین کارهاست که انسان باید کردار و رفتارخود را به این صفت فاضله اخلاقی زینت بخشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه 200 آیه در قرآن درباره صبر وارد شده است، گفت: این سفارشات مؤکد قرآنی و تأکیدات ائمه اطهار همگی گواه و سندی بر اهمیت و جایگاه صبر در اسلام است که هر که آن را با خود همراه کرد، سعادتمند و هرکس فاقد این فضیلت اخلاقی باشد، چیزی جز شقاوت و سختی عایدش نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام اکرمی‌ صبر را کلید حل بسیاری مشکلات دانست و گفت: در یکی از آیات قرآنی آمده است «اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمه و اولئک هم المهتدون»؛ بدین معنا و مفهوم که اگر کسی پای ارزش‌ها صبر کند، ‌هدایت می‌شود و در جایی دیگر نیز پیغمبر گرامی اسلام به سلمان گفتند: «صبر گنجی از گنجهای بهشت است».

 

وی اضافه کرد:‌ حضرت علی(ع)‌ درباره صبر فرموده اند، «الصبر عون علی کل امر؛ بهترین کمک کننده در هر کاری صبر است» و در ضرب المثل‌های فارسی نیز اهمیت این مسأله آمده است، حضرت مولانا نیز صبر را در بیت شعری به عنوان،‌ دُرّی نایاب و کیمیا عنوان کرده و سروده است«صدهزاران کیمیا حق آفرید/ کیمیایی همچون صبر آدم ندید».

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شخصیت‌هایی که ما ادامه دهنده راه آنها هستیم،‌ صبورترین انسانها بوده‌اند؛ خاطر‌نشان کرد: صبر دارای اقسامی است از جمله آنها صبر بر مصیبت و بلا،‌ صبر بر معصیت و گناه و صبر بر طاعت و بندگی خداوند است.

 

گفتنی است، همایش بزرگ رهروان زینبی در سمنان با هدف تجدید بیعت با حضرت زینب(س) و تأسی به ایشان با موضوع بصیرت افزایی و تحلیل خطبه‌های حضرت زینب(س) از سوی حوزه علمیه، حوزه مقاومت بسیج و دیگر تشکل‌های خواهران این شهرستان برگزار شد./977/202/ب2

ارسال نظرات