۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۴۳۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی:

جمهوری اسلامی هدف دائمی و همیشگی گروه های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ صادقی گفت: علیرغم میل شدید جریانات تکفیری و تروریستی به نقش آفرینی در مناطق مرزی و مرکزی جمهوری اسلامی، استان خراسان رضوی در بهترین وضعیت اطلاعاتی قرار دارد و از بالاترین استانداردهای امنیتی برخوردار است.
معاون سياسي استاندار خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محسن صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست خبری دوره ای این معاونت با خبرنگاران که چهارشنبه شب در محل ساختمان استانداری خراسان رضوی برگزار شده بود، گفت: استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی که وظیفه هدف گذاری، هماهنگی، راهبری و نظارت بر امورات جاری استان را بر عهده دارد، ضمن پشت سر گذاشتن دهه نخست محرم، عملکرد قابل قبولی داشته است.

 

حدود دوهزار تبعه خارجی، طلبه مدرسه جامعه المصطفی مشهد هستند

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه آماری درخصوص اتباع خارجی در استان گفت: شهر مشهد به خاطر مجاورت با مضجع شریف رضوی و تکثّر هیئات، مدارس و حوزه های علمیه طلاب میزبان تعداد زیادی از اتباع کشورهای همسایه است که به قصد علم آموزی و تحصیل در علوم دینی راهی پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده اند.

 

وی ادامه داد: حدود 250 هزار تبعه خارجی مجاز در استان حضور دارند که از این تعداد، 65 هزار نفر دانش آموز، 4300 نفر دانشجو و دوهزار نفر طلبه موسسه علمی - حوزوی جامعه المصطفی مشهد هستند.

 

هیچ گزارشی مبنی بر قمه زنی در دهه اول محرم صادر نشده است

صادقی گفت: پدیده قمه زنی از موهن ترین اقدامات ممکن علیه مکتب تشیّع و مغایر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقامه عزا در سوگ امام حسین (ع) است. به همین علت، در ابلاغیه ای رسمی به هیئات مذهبی مشهد دستور داده شد تا از انجام قمه زنی خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیرو ابلاغیه استانداری و با همکاری صمیمانه دادستان عمومی و انقلاب استان، بحمدالله هیچ گزارشی مبنی بر قمه زنی در مجامع عمومی و خصوصی به استانداری نرسیده است و مجالس عزاداری سیدالشّهدا (ع) در سلامت کامل رفتاری و به صورت کاملا آبرومندانه برگزار شد.  

 

خبر حمله تروریستی به حرم مطهر رضوی واقعیت ندارد

دکتر محسن صادقی با رد ادعای وقوع یک حمله تروریستی نافرجام به حرم مطهر رضوی در دهه اول محرّم اظهار داشت: خبر حمله تروریستی به حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم کاملا بی پایه و اساس بوده و صرفا به قصد ایجاد حس ناامنی و ناآرامی روانی در اذهان عمومی انتشار یافته است.

 

وی افزود: خطرات سیاسی و امنیتی بالقوّه ای در کمین استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام است اما اشراف اطلاعاتی نهادهای امنیتی به قدری گسترده و دقیق است که هیچ تهدیدی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی را تهدید نمی کند.

 

استان خراسان رضوی در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ضمن اظهار رضایت از عملکرد تیم های اطلاعاتی و امنیتی در استان خاطرنشان کرد: علیرغم میل شدید جریانات تکفیری و تروریستی به نقش آفرینی در مناطق مرزی و مرکزی جمهوری اسلامی، استان خراسان رضوی در بهترین وضعیت اطلاعاتی قرار دارد و از بالاترین استانداردهای امنیتی برخوردار است.

 

صادقی تصریح کرد: بحمدالله بزرگداشت دهه اول محرّم با برگزاری مراسم و مجالس مذهبی باشکوه به صورت آبرومند برگزار شد و از میان 600 شهرستان عزادار در کشور، تنها دزفول شاهد یک حمله تروریستی به عزاداران اباعبدالله (ع) بود که البتّه تمامی عوامل این عملیات خرابکارانه نیز با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و مشارکت مردمی در مدت زمانی بسیار کوتاه شناسایی و دستگیر شدند.

 

جمهوری اسلامی هدف دائمی و همیشگی گروه های تکفیری است

معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با دسته بندی امنیت به سه حوزه اجتماعی، عمومی و ملی گفت: در حوزه امنیت اجتماعی که ناظر بر هنجارها و باورهای جامعه در حوزه های فکری و سبک زندگی است، پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن و بیمه سازی جامعه در برابر هجمه فکری و فرهنگی موجود در اولویت کار قرار دارد.

 

صادقی افزود: سطح عمومی امنیت شامل حفظ آسایش روانی و ثبات فکری در بین جامعه است و در این راستا، به جهت حفظ هرچه بیشتر امنیت جان، مال و ناموس زائرین و مجاورین امام رضا (ع)، ساختار انتظامی و زیرساخت های امنیتی استان نوسازی و تکمیل شده اند.

 

وی ادامه داد: در حوزه امنیت ملی ـ به معنای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور ـ، تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور در پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال تلاش هستند و به خاطر این مجاهدت ها، جمهوری اسلامی ایران ایمن ترین و باثبات ترین کشور در منطقه است؛ علیرغم آن که ایران هدف دائمی و همیشگی گروه های تکفیری بوده و خواهد بود.

 

صادقی در انتها ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله مجریان قانون و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ظلّ توجّهات امام زمان (عج) توفیق پیروی از فرمایشات مقام عُظمای ولایت و خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم عزیز ایران را داشته باشند./863/202/ب1

ارسال نظرات