۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۸۴۴۴
آیت الله مهدوی:

نداشتن حس مالکیت بر اشیاء انسان را به انفاق نزدیک می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نداشتن حس مالکیت بر چیزهایی که در اختیار انسان است را از صفات بندگان خدا دانست و گفت: انسانی که چنین خصلتی را دارد، به راحتی در راه خداوند انفاق می کند، بدون این که ذره ای نگرانی داشته باشد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مسجد محمدیه، خیابان همدانیان، با بیان تفسیر یکی از القاب امام حسین (ع) به نام ابا عبدالله گفت: لازمه بندگی بروز نشانه های سه خصلت در وجود انسان است.

 

وی در ادامه افزود: نام ابا عبد الله طبق روایتی از امام صادق(ع) یک شکل ظاهری و یک حقیقت باطنی دارد که رسیدن به حقیقت باطنی آن مرهون بروز نشانه های سه خصلت در وجود انسان است.

 

آیت الله مهدوی به سه خصلتی که انسان را در زمره بندگان حقیقی خداوند قرار می دهد اشاره کرد و گفت: نداشتن حس مالکیت بر چیزی که در اختیار انسان است، وقف تمام وقت خود برای بندگی کردن و خداوند را تنها مدبّر خود دانستن، سه خصلتی است که اگر در وجود کسی باشد، در قله کمال قرار می گیرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خصلت اول یعنی نداشتن حس مالکیت بر چیزهایی که در اختیار انسان است بیان کرد: نشانه وجود چنین خصلتی در وجود انسان این است که انسان به راحتی در راه خداوند انفاق می کند، بدون این که ذره ای نگرانی داشته باشد.

 

وی با بیان این که رسیدن به خصلت نداشتن حس مالکیت بر چیزهایی که در اختیار انسان است، کار آسانی نیست، خاطر نشان کرد: برخی از افراد متدین جامعه ما از پرداخت واجبات مالی خود مثل خمس و زکات اعراض می کنند که البته با این کار در دنیا و آخرت متضرر می شوند، چه برسد به این که بخواهند در راه خداوند انفاق کنند.

 

آیت الله مهدوی در تفسیر دومین خصلت از خصلت هایی که امام صادق(ع) برای بنده خداوند بیان می کند، ابراز کرد: اگر کسی در طول مدت شبانه روز به بندگی خداوند مشغول باشد، افزون بر این که معصیت نکردن، عمر خود را صرف جدل و نزاع با مردم نمی کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان سومین ویژگی از ویژگی های بندگان خالص خداوند تصریح کرد: مصیبت های ناگوار برای بندگان واقعی خداوند سهل و آسان است چرا که آن ها خداوند را مدبر حقیقی جهان هستی می دانند.

 

وی به رفتار سراسر آرامش امام خمینی(ره) هنگامی که فرزند بزرگ خود یعنی حاج آقا مصطفی را از دست داده بودند اشاره کرد و گفت: وقتی خبر فوت حاج آقا مصطفی به امام داده شد، ایشان بدون ذره ای ناراحتی به تجدید وضو پرداختند و این رفتار امام خمینی(ره) نشانه روحیه بسیار قوی ایشان در مواجهه با مشکلات است که از رابطه خالصانه ایشان با خداوند نشأت گرفته است.

 

آیت الله مهدوی در پایان گفت: رسیدن به قله کمال برای ما امکان ندارد، ولی باید با اطمینان به خداوند و توسل به اهل بیت همه تلاش خود را برای نزدیک شدن به قله کمال به کار گیریم تا در آخرت دچار خسران نشویم./867/202/ب1

ارسال نظرات