۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۸۴۷۳

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ افزایش چشمگیر هیات های مذهبی در کرمان، برگزاری مجالس تعزیه در دهه دوم محرم در شهر کرمان و نظر گردشگر اتریشی در رابطه با عزاداری حسینی از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، حجت الاسلام مهدی عرب پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این که تشکل های مردمی و هیات های مذهبی که مجریان برنامه های مذهبی هستند، گفت: این هیات ها از نظر کمی نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده اند، بطوری که تعداد هیات ها در شهر کرمان از 15 هیات به 300 هیات عزاداری رسیده است.


وی تصریح کرد: افزایش کمی هیات های مذهبی به همین اندازه به اداره کردن و توجه به مسایل جانبی، برنامه ریزی و هماهنگی نیاز دارد و در بحث آسیب ها 30 مورد شناسایی و اقداماتی انجام شده که درصد بسیار بالایی هم کنترل و روند اصلاحی داشته است.

 

مجالس تعزیه در دهه دوم محرم به مدت پنج شب در کرمان اجرا می شود

ثارالله انکوتی ، مسؤول هماهنگی برگزاری تعزیه در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) شهر کرمان گفت: با اجرای مشترک سه گروه تعزیه خوان، مراسم تعزیه خوانی همزمان با دهه دوم ماه محرم در شهر کرمان در حال برگزاری است.


وی با اشاره به این که مراسم تعزیه خوانی از دوشنبه چهارم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام) در کرمان آغاز شده است، افزود: این مراسم تا جمعه هشتم آبان ماه ادامه دارد.


انکوتی با بیان این که سه گروه تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار، سیدالشهداء (ع) روستای هوتک و باب الحوائج (ع) شهر زنگی آباد در برگزاری این مراسم همکاری دارند، تصریح کرد: در دو شب گذشته مجالس تعزیه شاهچراغ (ع) و علی اکبر (ع) اجرا و از دیشب به مدت سه شب مجالس تعزیه شهادت حر بن یزید ریاحی، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) شبیه خوانی می شود.


وی زمان اجرای تعزیه را از ساعت 18 به مدت دو ساعت اعلام وبیان کرد: این مجالس در محل حسینیه حضرت علی اکبر (علیه السلام) واقع در بلوار قدس کرمان کوچه شماره 15 اجرای عمومی می شود.

 

نظر گردشگر اتریشی به کرمان در رابطه با عزاداری حسینی


برپایه این گزارش، آلفرد و ایفا دو گردشگر اتریشی در جمع عزاداران عاشورای حسینی در کوهبنان حضور یافتند و نظر خود را در رابطه به این مراسم عظیم بیان کردند و این دو در جمع عزاداران عاشورای حسینی در کوهبنان حضور یافتند و از نزدیک نظاره گر مراسم معنوی عزاداری عاشورای حسینی بودند که در جوار حرم امامزاده بی بی عصمت(سلام الله علیها) برگزار شد.


آنان با لنز دوربین هایشان اقدام به ثبت این مراسم باشکوه کردند؛ آلفرد در گفتگویی در حاشیه این مراسم عزاداری بیان کرد: این مراسم باشکوه مذهبی خیلی ما را تحت تاثیر قرار داد و تاکنون در هیچ جا چنین مراسم باشکوهی ندیده بودیم.


وی افزود: ما به مردم سایر کشور ها در مورد این مراسم خواهیم گفت و فکر می کنم تجربه خوبی خواهد بود که مردم سایر کشور ها نیز از این مراسم معنوی دیدن کنند.


پس از آن نیز یک زوج آلمانی در جریان سفر به شهرستان تاریخی بم و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهرستان، در مراسم شام غریبان در محل امامزاده زید علیه السلام حضور یافتند و ضمن تشرف به زیارت این امامزاده جلیل القدر، از آبگوشت نذری این مراسم خوردند و به رسم عزاداران، شمع روشن کردند./9709/203/ب1

ارسال نظرات