۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۴۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

عزتمندی در گرو رضایت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ هزار با بیان این که انسان ها باید در فکر به دست آوردن رضایت اهل بیت باشند، گفت: رضایت ائمه موجب عزتمندی انسان می شود و این یعنی عزتمندی که همیشگی و همه جایی است.
عزت نفس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر علی رضا هَزار استاد و پژوهشگر حوزه علمیه صبح امروز و در خیمه حسینی که در خیابان جی برگزار شد، گفت: ادبیات اهل بیت با ادبیات دیگر جریان های فکری متفاوت است.

 

وی به ادبیات متفاوت اهل بیت و جریان های دیگر فکری در مورد لغات مختلف اشاره کرد و افزود: مرگ، تکلیف و شجاعت از جمله لغاتی است که در ادبیات اهل بیت و ادبیات دیگر جریان های فکری معناهای متفاوتی دارد.

 

هزار تصریح کرد: مرگ و تکلیف در ادبیات اهل بیت برخلاف دیگر جریان های فکری که در آن مرگ ترسناک است و تکلیف اشاره به کارهای سخت دارد، بد نیست و می تواند راهی برای رسیدن به خداوند باشد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه به دو کلمه شجاعت و تحور به عنوان دو کلمه ای که در زبان عامی هم معنا هستند اشاره کرد و بیان داشت: شجاعت برگرفته شده از عقل بوده ولی تحور یعنی رفتاری که بر اساس منطق پایه ریزی نشده است، برگرفته شده از جهل است.

 

وی با توجه به تعریف امام حسین(ع) از انسان شجاع گفت: انسان شجاع انسانی است که در هنگام شادی سرمست نمی شود، سختی ها او را به کفر نمی کشاند و قدرتمند بودن او موجب ظلم کردنش به دیگران نمی شود.

 

هزار در ادامه با اشاره به آیین و روش های گفت و گوی اهل بیت با دشمنانشان افزود: در منطق اهل بیت معذرت خواهی از دیگران به خاطر اشتباهاتی که در حق آن ها مرتکب می شویم، عین شجاعت است.

 

استاد و پژوهشگر دانشگاه ابراز داشت: ما باید زندگی خود را بر اساس خط کشی های اهل بیت تنظیم کنیم نه خط کشی های دیگر جریان های فکری، چرا که تنها علمی که درست است علم برگرفته از اهل بیت است.

 

وی در پایان با بیان این که انسان ها باید در فکر به دست آوردن رضایت اهل بیت باشند، ابراز داشت: رضایت ایشان موجب عزتمندی انسان می شود و این یعنی عزتمندی که همیشگی و همه جایی است./867/203/ب1

ارسال نظرات