۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۴۹۴
کارشناس مذهبی:

کربلا تجلی‌گاه رضای انسان به قضای خدا بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این که کربلا تجلی‌گاه رضای انسان به قضای خدا بود، گفت: حضرت امام حسین(ع) در واپسین لحظات حیات در قتلگاه جمله «الهی رضی بقضائک» را زمزمه می کرد و این مرحله از عرفان یعنی انسان خود را هیچ ببیند و جز خدا کسی را نبیند.
واقعه کربلا

حجت الاسلام رحیمی صادق، کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: اوج عرفان امام حسین(ع) این است که انسان در مسیر زندگی خود را به خدا برساند و جز خدا کسی را نبیند.

 

وی تصریح کرد: در کربلا یک تابلویی زیبا به دنیا نمایش داده شد و در آن تابلو جز خدا را کسی ندیدن و فقط خدا را دیدن ترسیم شد و شروع کننده آن امام حسین(ع) و بعد از آن هم اصحاب و یاران با وفایش بودند و حتی آن غلام سیاهی هم که در کربلا حضور داشت در رجزهای خود جز از خدا سخن نمی‌گوید.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه به دو سخن امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) زمانی که حرکت و نهضت خود را آغاز کردند در پاسخ اعتراض بعضی‌ها که چرا به سمت کوفه می روید پایان این سفر شهادت واز دنیا رفتن است، آن حضرت فرمود« جدم رسول خدا را دیدم که فرمودند یا حسین، خدا می خواهد تورا کشته ببیند و خدا می داند که امت پیغمبر آنچنان به خواب غفلت فرو رفتند که جزء با کشته شدن تو و ریخته شدن خون تو و یاران با وفایت بیدار نخواهند شد».


وی ادامه داد: و آن حضرت اهل و عیال خودر ا نیز راهی سفر کرد و سوال کردند، یا حسین(ع) چرا آنان را راهی این سفر می کنید و آن حضرت فرمود« پیامبر خدا این دو را نیز به من گوشزد زدند که اهل بیت(ع) را با خود ببر خدا می خواهد که زینب بیایید و کربلا از کربلا صادر کند و به کوفه و شام ببرد».


حجت الاسلام رحیمی صادق اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز اول نهضت خود را شروع کردند وفرمودند «فقط خدا» و امروزه خیلی ها هستند با خدا گفتن کار خود را آغاز می کنند ولی مهم این است که تا پایان کار با خدا باشند.


وی با بیان این که امام حسین(ع) درس حریت و آزادگی و استقلال و ظلم ستیزی را تا دامنه قیامت به همه انسان ها آموخت، ابراز کرد: امروز نیز با این که سالها وقرن ها از این حرکت پورشور انسانی می گذرد اما مقتدای بسیاری از آزادی طلبان عالم امام حسین(ع) است.


کارشناس مذهبی یادآور شد: قیام امام حسین(ع) موجب شد که در جامعه نوعی اخلاق بلند نظریه پدید آید، امام حسین و یارانش در قیام بر ضد بنی امیه اخلاق عالی اسلامی را با همه صفات و طراوت آن نشان دادند.


حجت الاسلام رحیمی صادق خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) پس از دیری خاموشی، از نو موجب برانگیختن روح مبارزه جویی گردید و این چنین قیام حسین و کربلای خونین او همه سرهای روحی و اجتماعی را که مانع قیام و انقلاب می شد در هم فرو ریخت.


وی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) به مردم این درس را آموخت که تسلیم نشوید، انسانیت خود را مورد معامله قرار ندهید و با دشمن بجنگید و همه چیز را در راه تحقق آرمان‌های ناب اسلام محمدی فدا کنید./9709/203/ب2

ارسال نظرات