۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۵۰۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

اعدام شیخ نمر تبعات سختی برای آل سعود به همراه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان اصل حکم اعلام شیخ نمر را باطل دانست و گفت: صدور حکم اعلام شیخ نمر در شرایط کنونی تبعات سختی برای دولت عربستان سعودی به همراه دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی عربستان سعودی بیان داشت: عملکرد حکام کنونی عربستان حاکی از نوعی ناشی گری در کار و دشمنی خصمانه با مسلمانان و شیعیان است.


وی در ادامه با اشاره به رفتارهای عربستان در زمینه های گوناگون افزود: تعقلی در پشت رفتار حکام عربستان سعودی مشاهده نمی شود.


حجت الاسلام مبلغی اصل حکم اعلام شیخ نمر را باطل دانست و عنوان کرد: صدور حکم اعلام شیخ نمر در شرایط کنونی تبعات سختی برای دولت عربستان سعودی به همراه دارد.


وی در ادامه تصریح کرد: صدور حکم اعدام شیخ نمر اعتراض شیعیان عربستان را در پی خواهد داشت و مسلمانان قطعا در این زمینه سکوت نخواهند کرد.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که دولت عربستان با بی توجهی به وضعیت منطقه، به دنبال دشمنی و کینه هستند، اظهار داشت: اقدامات عربستان سعودی تبعات منفی را در داخل و خارج دارد.


وی با بیان وظایف علما، روحانیان و اندیشمندان در رابطه با صدور حکم اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد: افرادی که دم از آزادی در جهان می زنند، باید از آزادی عقیده نیز دفاع کنند.


حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که شیخ نمر نظر و عقیده خویش را بیان کرده است، عنوان داشت: سخنان ایشان خلاف قانون نیست و اعدام حق این آزاد مرد نیست.


وی در ادامه یادآور شد: اگر اعدام شیخ نمر صورت گیرد به معنای این است که آزادی در هیچ جای دنیا نخواهد بود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان عملکرد عربستان را به حکومت قرون وسطی تشبیه کرد و افزود: این مسیری که عربستان در پیش گرفته است، همان راهی است که اروپا در رون وسطی می پیمود.


وی با تأکید بر ضرورت اعتراض علما و اندیشمندان از صدور حکم اعدام شیخ نمر و دفاع از آزادی اندیشه ایشان گفت: علما با استدلال باید بتوانند سخن خویش را در جامعه منتقل کنند.


حجت الاسلام مبلغی اعتراض علما و اندیشمندان در زمینه صدور حکم اعدام شیخ نمر را وظیفه ی شرعی، اجتماعی و عرفی آنان بیان کرد و اظهار داشت: در راستای هدایت جامعه باید در برابر ظلم ایستادگی کرد./9459/302/ب1

ارسال نظرات